Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

Toyota Relax – Alt du skal vide om garantien

Indholdsoversigt

Når din bils fabriksgaranti udløber, kan det skabe usikkerhed omkring fremtidige reparationer og vedligeholdelse. Toyota har derfor udviklet et nyt koncept, der tilbyder dig ekstra tryghed – nemlig Toyota Relax.

Denne garanti giver ejere af Toyota-biler ekstra beskyttelse, som aktiveres automatisk ved service på et autoriseret Toyota-værksted. Vi gennemgår, hvad Toyota Relax indebærer, og hvilke fordele det giver.

Se vores udvalg af Toyota Relax biler lige her. 

Hvad er Toyota Relax?

Toyota Relax er en serviceaktiveret garanti, der automatisk træder i kraft, når din Toyota har fået udført et serviceeftersyn på et autoriseret Toyota-værksted. Garantien er rettet mod biler, der ikke længere er omfattet af den originale fabriksgaranti, og som er under 10 år gamle og har kørt mindre end 185.000 kilometer. Den er en ekstra sikkerhed for, at din bil er dækket for de mest essentielle dele, så du kan køre trygt videre.

Hvad dækker Toyota Relax?

Toyota Relax dækker primært de dele af bilen, som er nødvendige for dens drift, som f.eks. motor, gearkasse og styretøj. Det betyder, at du kan føle dig sikker på, at hvis der opstår en defekt i disse dele, vil det blive dækket under garantien. Det er dog vigtigt at bemærke, at almindelige sliddele som bremser, dæk og batteri ikke er omfattet af Toyota Relax, da disse dele naturligt slides ved almindelig brug.

Hvilke biler er omfattet af Toyota Relax?

Alle Toyota-modeller, der er under 10 år gamle og har kørt under 185.000 km, kan komme ind under Toyota Relax. For at være berettiget skal bilen have været til service hos et autoriseret Toyota-værksted, og den må ikke længere være dækket af den oprindelige fabriksgaranti. Dette gør Toyota Relax til et attraktivt tilbud for bilejere, der ønsker at forlænge garantidækningen på deres bil efter de første tre år.

Hvordan adskiller Toyota Relax sig fra fabriksgarantien?

Selvom Toyota Relax dækker mange af de samme komponenter som den oprindelige fabriksgaranti, er der forskelle. Den vigtigste forskel er, at du med fabriksgarantien kan vælge at få bilen serviceret på et uafhængigt værksted. Med Toyota Relax skal din bil serviceres på et autoriseret Toyota-værksted for at opretholde garantien.

Hvad er ikke dækket under Toyota Relax?

Det er vigtigt at forstå, hvad der ikke er dækket under Toyota Relax. Som tidligere nævnt er sliddele ikke omfattet. Dette inkluderer dele som bremser, skiver, ABS-komponenter, bremseslanger og andre sliddele, der skal udskiftes ved almindeligt brug. Toyota Relax fokuserer primært på at dække større komponenter som motor og gearkasse, som ikke slides ved daglig kørsel.

Hvordan aktiveres Toyota Relax?

Toyota Relax aktiveres automatisk, når din bils fabriksgaranti udløber, og du får udført et serviceeftersyn på et autoriseret Toyota-værksted. Hvis din bil f.eks. er 2 år og 8 måneder gammel, og du får den serviceret, aktiveres Toyota Relax, når bilen når 3 år og fabriksgarantien udløber. Der er altså ingen ekstra omkostninger for at opnå denne garanti.

Kan jeg springe et service over og stadig være dækket af Toyota Relax?

Nej, det er ikke muligt at springe serviceeftersyn over. For at være dækket af Toyota Relax skal du overholde bilens serviceintervaller og få den serviceret hos et autoriseret Toyota-værksted. Hvis du springer et service over, bortfalder garantien, men du kan få den tilbage ved at overholde det næste serviceeftersyn.

Hvad koster Toyota Relax?

En af de store fordele ved Toyota Relax er, at den ikke koster noget ekstra. Garantien er inkluderet i prisen for dit serviceeftersyn hos et autoriseret Toyota-værksted. Dette gør det til en nem og omkostningseffektiv måde at sikre, at din bil forbliver godt beskyttet efter fabriksgarantien udløber.

Hvad sker der, hvis jeg glemmer et service?

Hvis du skulle glemme et serviceeftersyn, og din bil stadig opfylder kravene om alder og kilometer, kan du få Toyota Relax ved at få bilen serviceret på et autoriseret Toyota-værksted. Dette gør det nemt at genoprette dækningen, hvis du skulle miste den midlertidigt.

Forfatter

Oliver Lindgaard Larsen

Digital marketing specialist

Jeg arbejder som digital marketing specialist hos Bilhandel, hvor jeg blandt andet 
skriver artikler om biler og om bilmarkedet generelt. Jeg har en stor interesse for
udviklingen på bilmarkedet, som jeg til dagligt beskæftiger sig med.

Hvis du har feedback eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte mig på mail: ol@pace.dk

Oprettet 22.10.2024, 14.01.43

Opdateret 03.12.2024, 08.37.21

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel