Bilhandel
Søg
lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
icon

Gratis rådgivning til dit bilkøb

icon

Flere end 1.000 kvalitetstjekkede forhandlere

icon

Tryghed for en god handel

icon

Sælg din bil gratis

    Kategori

    Udvid/fold sammen

  • Stamdata og detajler

    Udvid/fold sammen
  • Mærke
  • Model
  • Variant
  • Tilføj søgekriterie

    Tilføj flere mærker/modeller


  • Biltype
  • Årgang
  • Pris
  • Kilometerstand
  • Drivmiddel
  • Km/L
  • Rækkevidde
  • Batterikapacitet (kWh)
  • Ydelse (HK)
  • Gear
  • Sælger

Vi har fundet

0 brugte Alfa Romeo til salg

Alfa Romeo

Fjern søgeparameter

Kategori: Brugte biler

Fjern søgeparameter

Farve: Rød

Fjern søgeparameter

Pris til: 10.000 kr.

Fjern søgeparameter
Ryd filtre
Gem søgning
listevisning
gittervisning

Sorter efter

Gem søgning
Ingen biler matcher din søgning

Gem søgningen, og få besked så snart der kommer en bil til salg der matcher dine kriterier.

Andre biler der kunne interessere dig
Ny annonce
2,2 JTD 190 Edizione aut.
189.900,-
Uden afgift

8/2019

35.000 km

Diesel

21.2 km/l

190 hk

Automatgear

Forhandler

Silkeborg

Carlet A/S
Skriv til sælger
Ring nu
Nedsat pris
1,4 M-Air 170 Quadrifoglio Verde
79.900,-

Nedsat 3.000 kr (før 82.900 kr)

7/2010

153.000 km

Benzin

16.7 km/l

170 hk

Manuelt gear

Forhandler

Silkeborg

Autohuset Silkeborg
Skriv til sælger
Ring nu

Alfa Romeo’s historie starter tilbage den lille by Napoli, hvor en ung Italiener med navn Nicola Romeo, udviklede udstyr for mine arbejder med den store succes. Gennem årene begyndte interessen i automobil verden at starte, og i år 1915 havde han købt et Italiensk bilmærke fra Milan. A.L.F.A hed det, og det stod for “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili”. Hans idé var nemlig at skabe et bilmærke, der kun gik op i at bygge racerbiler - og et par sportsvogne til weekenderne. Det var starten for det bilmærke han døbte Alfa Romeo.

Dog måtte han sælge mærket i år 1928, efter et længere tids kamp med at holde økonomien oppe. Heldigvis for ham købte staten mærket, da de kunne se den store prestige i mærkets deltagelse i de forskellige motorsportsløb.

Efter krigen var Alfa Romeo helt uovervindelig på racerbanen i en lang periode, men i 1950 prøvede Alfa Romeo noget nyt. De ville masseproducere biler nu, hvor den første model var en firedørs bil kaldet 1900.

Forskellen fra andre bilfabrikanter, såsom Fiat, ville Alfa Romeo kun bygge sportslige biler. Alfa Romeo skabte hurtigt et godt ry for sig selv med deres biler. Biler som Alfa Romeo Spider , GTV6, GT Junior og Montreal, så var de bare nogle de biler som gjorde Alfa Romeo til bilmærket, der bare udviklede biler som ingen andre fabrikanter. I 1986 overtog Fiat Alfa Romeo fra staten. Selvom Fiat overtog mærket og Alfa Romeo begyndte at bygge mere familievenlige modeller, så kunne man stadig mærke Alfa Romeo’s DNA i køreegenskaberne, som heldigvis ikke var forsvundet.

Bygget for at give glæde i hverdagen.

Man siger jo at man skal ha’ minimum ejet én Alfa Romeo i sit liv, og der er måske også en grund til at mange ejer altid vender tilbage til mærket, trods for det har haft sine skavanker med byggekvaliteten. I fagsproget kalder man dem for Alfist, dem som ikke kun kører i Alfa, men også lever af dens køreglæde. Gennem årene har Alfa Romeo udviklet mange forskellige modeller. Mest mærkbare model i nyere tid var 155,156 og 159’eren.

Sportslige sedaner med et design, som kun en ægte Alfa Romeo kunne bære. I dag kalder man modellen for Giulia, som er et tilbageblik på den originale Giulia fra 1962. Den nye Giulia er heldigvis ikke en Alfa med en tabt sjæl. Den er som forventet af mærket i gamle dage. Baghjulstræk, køreglæde og så findes den også i en virkelig hurtig udgave. Den model kalder de for QV, hvad er en forkortelse af Quadrifoglio. Kun de bedste Alfa’er, får tildelt det navn. Der var dog en periode i starten af 00’erne, hvor Alfa Romeo Brugte GTA-navnet på de hurtige modeller.

Den store SUV eller CUV-trend har også ramt Alfa Romeo. Snart kommer der en kompakt model kaldet Tonale, men lige nu findes der deres Stelvio-model. Stelvio er opkaldt efter Stelvio Pass, der er et meget berømt bjergpass i italien. Med navnet prøver Alfa Romeo at fortælle, at her får man en SUV eller CUV, der er ikke bare skabt for at kunne trille fra A til B, men med køreglæde som de andre i klassen måske ikke giver.

En Alfa Romeo ruster ikke mere end andre biler.

Små Alfa’er har der også været gennem mærkets historie. Største succes var nok med AlfaSud fra starten af 70’erne. Det var en bil med gode køreegenskaber til en overkommelig pris for de fleste. desværre var bilen ikke rigtig bygget for det danske klima, men til et noget varmer klima året rundt. Det resulterede i at den rustede meget hurtigt og nemt. Heldigvis er det ikke sådan mere, hvor nyere modeller såsom den mindste Alfa Romeo nogensinde MiTo, og den større Giulietta. MiTo’s navn betød at den var designet i Milano, men bygget i Torino. MiTo var dog i virkeligheden en Fiat Punto med et fint Alfa Romeo jakkesæt på.

Giulietta var dog Alfa’s svar på en konkurrent for de tyske biler i C-segmentet.Trods for det var en af de få Alfa Romeo’er med forhjulstræk, blev den stadig anset som en ægte Alfa. Senere modtog den model også en QV-version.

Alfa Romeo er stadig så Italiensk som et bilmærke kan være. Det betyder også, at man forventer det en Alfa Romeo kan lever - og det gør de. Der var en periode, hvor kvaliteten på en Alfa Romeo ikke var i top, men i dag er der kommet styr på det, hvor mærket ikke er mere fejlfri end konkurrenterne. Dog holder Fiat koncernen heldigvis fast i, at det er vigtigt at en Alfa Romeo føles som en “Alfa Romeo”. Først køreglæde, så det praktiske bagefter, og sådan har det altid været, siden mærkets opfinder Nicola Romeo’s vision for racerbiler.

 

Vis mere

Se alle modeller

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel