Kategori
Stamdata og detajler
Tilføj flere mærker/modeller
Begræns søgning til
Udstyr
Farve
Sæder og døre
Afstand til sælger
Vi har fundet
Kategori: Brugte biler
BMW
520d
Sorter efter
Gem søgningen og få automatisk besked, når vi finder biler der matcher din søgning
Kategori: Brugte biler
BMW
520d
Nedsat 30.000 kr (før 299.000 kr)
3/2018
150.000 km
Diesel
23.3 km/l
190 hk
Automatgear
Forhandler
Horsens
Gem søgningen og få automatisk besked, når vi finder biler der matcher din søgning
Kategori: Brugte biler
BMW
520d
Når man vælger bil, så er der mange kriterier, som dette nye transportmiddel gerne skal leve op til. Vi vil alle gerne have en kraftfuld bil med en stor motor, men samtidig vil vi også gerne være bevidste og ansvarlige, når det gælder miljø og økonomi. Vi vil gerne have en bil med et lækkert ydre og et rummeligt og luksuriøst indre.
Alt dette kan man sagtens finde samlet i én bil, hvis man sætter næsen efter en BMW 520 d.
BMW 520 d er en af de mest solgte modeller fra BMW’s 5-serie. Det er især motoren i denne lækre bil, som gør bilkøbere meget interesserede i modellen. 184 hestekræfter trækker bilen frem, og den nyeste model når en tophastighed på hele 234 kilometer i timen. De mange hestekræfter, den hurtige acceleration og den absurde tophastighed bliver dog stadig leveret af en fornuftig motor, som har en rigtig fin brændstoføkonomi.
I forhold til mange af dens konkurrenter, kan BMW 525 d fås med enten baghjulstræk eller firehjulstræk, hvad BMW selv kalder for Xdrive. BMW ser 525d som en hurtig og økonomisk rejsevogn, som er altid klar til at brage igennem asfalten til og fra arbejde, og det er esset med 525d. De fleste årgange fra 2010-2017, også kendt som F10/F11, er lige nu populære på brugt marked. Trods for de første udgaver af 525d måske ikke er de mest økonomiske dieseler fra BMW, så kan man ikke kigge udenom dens enorme 3-liter rækkesekser dieselmotor og dens 450Nm. Det skal dog påpeges at netop den motor ikke blev solgt længe på det danske marked, hvorefter at en nyere, hurtigere og mere økonomisk 2,0’er overtog for at kunne overholde de nye dieselnormer. Heldigvis vil de fleste nok ikke kunne mærke forskel på om det er en 3-liter eller 2-liter motor, som gemmer sig nede i motorrummet. Begge yder samme 450Nm og faktisk har 2-litern hele 15 hk mere. Dengang var BMW 525 d med den 2-liter motor målt til at kunne køre 20 km/l, hvad også var tre km/l mere end den gamle 3-liter. Dog ikke WLTP-testet.
Et andet plus hos BMW 525 d var pladsforhold, om man så vælger den som Stationcar eller Sedan. Sedanen rummer 520-liter i bagagerummet og Stationcaren gemmer på hele 560-liter. I 2014 modtog den et mindre facelift, hvor der selvfølgelig kom mere standardudstyr. Det betød at alle 525d blev solgt med 17” fælge, fartpilot, Xenonlys, automatisk åbning af bagklappen, sædevarme og indbygget SOS opkald. De fleste valgte at tilkøbe deres 525d med et otte-trins Steptronic AUT. fra ny af. Dog kom 525d standard med et seks-trins manuelgear. BMW har altid haft et godt ry for sin holdbarhed. To gange har BMW snuppet titlen som årets brugtbil i Danmark, og forbrugertest viser også at BMW har de mest tilfredse kunder.
BMW introducerede 525d i 1991 med navnet 525td eller 525tds. Det var BMW’s svar for en økonomisk hurtig rejsevogn, hvor den dengang brugte en 2,5-liter rækkesekser med enten 115 hk eller 143 hk. Fem år senere kom så en ny gernation af 5-Serien i E39’eren, som i starten kunne fås med samme effekt, men i 2000 kom den med 163 hk. I 2003 kom så femte generation af 5-Serien kaldet E60, og en ny BMW 525 d blev introduceret. Denne gang kunne den 2,5-liter fås med mere Power. Enten 176 hk eller 197 hk og et moment på 400Nm. I 2010 kom så sjette generation med modelkoden F10 eller F11 og væk var den 2,5-liter dieselmotor. Denne gang kom en ny 3-liter rækkesekser med 203 hk og 450Nm, men blot efter et år blev den udskiftet for en mere økonomisk 2,0 firecylindret motor med 218 hk og 450Nm I 2014 fik modellen et mindre Facelift, hvor den b.la. fik en ny for – og bag kofanger. Årene til følge fik Tyske BMW tuner Alpina også lov til at udvikle en Hurtig udgave med 350 hk og 700Nm, i den vilde D5 Bi-Turbo, der var baseret på BMW 525 d’s motor. Under det store motorshow i North American International Auto Show 2016, blev Syvende generation kaldet G30 præsenteret. Denne gang delte 520d og 525d samme motor, hvor den nye 525d forsat var en 2-liter med nu hele 231 hk og et flot moment på 500Nm.
Brug for hjælp?