Pris
Op til 100.000 kr
100 - 200.000 kr
Fra 200.000 kr
Drivmiddel
Km
Max 50.000 km
Max 100.000 km
TILBUD: SPAR OP TIL 10.000 KR.
Spar 10.000 kr
109.700 kr
99.700 kr
Saab 9-5
2,3 TS Aero SportCombi aut.
99.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 109.700 kr)
Spar 10.000 kr
69.700 kr
59.700 kr
Saab 9-5
2,0 t Linear Sport Hirsch
59.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 69.700 kr)
Spar 5.000 kr
44.900 kr
39.900 kr
Saab 9-3
1,8 T Arc
39.900 kr
Nedsat 5.000 kr (før 44.900 kr)
Hvorfor skal jeg købe en Saab på Bilhandel.dk?
Bilhandel har de bedste brugeranmeldelser på Trustpilot og vi gør det nemt at søge, sammenligne og efterfølgende prøvekøre og købe en bil, der passer dit behov og budget.
Gør en god handel på en Saab fra 17.900 kr
Spar 5.000 kr
44.900 kr
39.900 kr
Saab 9-3
1,8 T Arc
39.900 kr
Nedsat 5.000 kr (før 44.900 kr)
Spar 10.000 kr
69.700 kr
59.700 kr
Saab 9-5
2,0 t Linear Sport Hirsch
59.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 69.700 kr)
Saab 9-3
1,8 t Linear SportCombi Hirsh aut.
69.800 kr
Pris
Spar 10.000 kr
109.700 kr
99.700 kr
Saab 9-5
2,3 TS Aero SportCombi aut.
99.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 109.700 kr)
Spar 5.000 kr
94.700 kr
89.700 kr
Saab 9-5
2,0 t Griffin SportCombi aut.
89.700 kr
Nedsat 5.000 kr (før 94.700 kr)
Saab 9-5
2,0 T Linear Sport Sedan
49.900 kr
Pris
Saab 9-5
2,0 t Sport Sedan Hirsch aut.
39.800 kr
Pris
Spar 4.000 kr
21.900 kr
17.900 kr
Saab 9-5
2,0 T Linear Estate
17.900 kr
Nedsat 4.000 kr (før 21.900 kr)
Brug for plads?
Saab 9-3
1,8 t Linear SportCombi Hirsh aut.
69.800 kr
Pris
Spar 10.000 kr
109.700 kr
99.700 kr
Saab 9-5
2,3 TS Aero SportCombi aut.
99.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 109.700 kr)
Spar 5.000 kr
94.700 kr
89.700 kr
Saab 9-5
2,0 t Griffin SportCombi aut.
89.700 kr
Nedsat 5.000 kr (før 94.700 kr)
Køb brugt med lavt km-tal
Spar 5.000 kr
94.700 kr
89.700 kr
Saab 9-5
2,0 t Griffin SportCombi aut.
89.700 kr
Nedsat 5.000 kr (før 94.700 kr)
Saab 9-5
2,0 T Linear Sport Sedan
49.900 kr
Pris
Spar 10.000 kr
109.700 kr
99.700 kr
Saab 9-5
2,3 TS Aero SportCombi aut.
99.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 109.700 kr)
Et lavt brændstofforbrug giver en god biløkonomi
Spar 5.000 kr
44.900 kr
39.900 kr
Saab 9-3
1,8 T Arc
39.900 kr
Nedsat 5.000 kr (før 44.900 kr)
Saab 9-5
2,0 T Linear Sport Sedan
49.900 kr
Pris
Spar 4.000 kr
21.900 kr
17.900 kr
Saab 9-5
2,0 T Linear Estate
17.900 kr
Nedsat 4.000 kr (før 21.900 kr)
Gør din bil mere praktisk med anhængertræk
Spar 10.000 kr
69.700 kr
59.700 kr
Saab 9-5
2,0 t Linear Sport Hirsch
59.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 69.700 kr)
Saab 9-3
1,8 t Linear SportCombi Hirsh aut.
69.800 kr
Pris
Spar 10.000 kr
109.700 kr
99.700 kr
Saab 9-5
2,3 TS Aero SportCombi aut.
99.700 kr
Nedsat 10.000 kr (før 109.700 kr)
Spar mange penge ved at købe en næsten ny bil
Spar 5.000 kr
94.700 kr
89.700 kr
Saab 9-5
2,0 t Griffin SportCombi aut.
89.700 kr
Nedsat 5.000 kr (før 94.700 kr)
Saab 9-5
2,0 t Sport Sedan Hirsch aut.
39.800 kr
Pris
Saab 9-5
2,0 T Linear Sport Sedan
49.900 kr
Pris
Populært udstyr på Saab
El-ruder (8)
Fartpilot (8)
Alufælge (7)
Sædevarme (7)
Aircondition (6)
Klimaanlæg (6)
Træk (6)
Navigation (3)
Parkeringssensor (3)
Xenonlys (2)
Soltag (1)
Biler kan filtreres på forskellige kriterier. Ovenfor kan du se antallet af brugte Saab, der har et specifikt udstyr. “El-ruder” og “Fartpilot” er det mest almindelige udstyr på Saab. Du kan også finde Saab der kan køre med trailer, da 6 biler har anhængertræk.
Hvordan sælger jeg en Saab?
Brugte Saab
Saab som står for Svenska Aeroplan AB, startede med at bygge fly helt tilbage i år 1937 for den Svenske regering. Det var først i år 1945, hvor de for alvor begyndte at bygge de første biler.
Nu hed de Saab Automobile AB, og med deres viden med at bygge aerodynamiske fly, så var det også noget de brugte på deres første biler. Designet på den første Saab, der blev kaldt for Saab 92 , lignende allermest en UFO på fire hjul med sit Aerodynamiske design.
Aldrig før havde et Europæisk bilfabrikant gået så meget op i en bils design og aerodynamik. Senere kom en efterfølger kaldet Saab 96, da året ramte 1959. Saab 96 motor var noget anderledes end de andre biler på vejen. Den kørte med en 3-cylinder, 2-takts motor, som det var en motorcykel.
Nok den mest kendte Saab var deres 99 og senere kendt som 900-serien. Den udkom i år 1968, og igen var designet meget Aerodynamisk, men denne gang kom en hurtig model kaldet 99 Turbo. Biler med Turbomotor var ikke så udbredt dengang, og Saab 99 Turbo blev hurtig anerkendt som en meget hurtig bil.
Op mod slutningen af 70’erne, sagde Saab ja til et samarbejde med Fiat, hvor det først gik ud på at Saab måtte sælge en Lancia Delta med Saab logo på. Modellen hed Saab 600. Mange år senere da 9000-serien fra Saab udkom, var det den model som skulle ligge Platform for en række andre luksusbiler fra Italien, hvor Fiat, Alfa Romeo og Lancia også kom ud med en model på samme Platform. Hen imod 90’erne overtog det store Bilkoncern GM Saab, og med deres første bil Saab 900 , så lånte den en Platform fra det tyske bilmærke Opel, der også dengang var ejet af GM.
I 2009 måtte GM se sig selv slået i jorden med konkurs. Det betød også at Saab skulle sælges. Først ville det Svenske Superbils mærke Koenigsegg købe Saab, men de trak sig ud i sidste øjeblik. Først et år efter kunne GM endelig finder en køber, hvor det denne gang var det Hollandske bilmærke Spyker. Desværre gik der ikke mere et år, hvor Spyker ikke kunne holde Saab kørende økonomisk.
Det var først i 2012 at Saab endelig kunne finde en fast ejermand. Kinesiske NEVS overtog mærket, og begyndte straks at bygge elektriske modeller af tidligere Saab’er til det Kinesiske marked. Blot to år efter, måtte NEVS også stoppe produktionen af Saab, før de selv så sig fallit. I 2017 droppede NEVS Saab-mærket fuldstændigt, men fortsatte produktionen af elektriske biler på en Saab-platform.
Det er mere end 10 år siden, at man kunne købe en Saab fra ny af i Danmark. Dog har det Svenske mærke har altid været anset som en af de mest sikreste biler derude. Saab har også et godt ry for sin holdbarhed. Den sidste Saab man kunne købe herhjemme var den store 9-5. Det var en praktisk familiebil med komfortable køreegenskaber. Ude for Danmark, fandtes en større SUV kaldet 9-4X, men den model nåede vi aldrig at få. I stedet kunne man købe den mindre 9-3. Den mindede meget 9-5, men var en smule mindre. 9-3 var i mange år den mest populære model herhjemme fra Saab. 9-3 tilbød meget at det samme som en 9-5, men kostede noget mindre.
Dog kunne man få en åben version af 9-3’eren. Om man valgte en 9-5 eller 9-3, så delte de teknik med Opel. Det betød platform og motor, så var de identisk med Opel’s biler. Selvom Saab er et bilmærke der ikke eksisterer mere, så er det stadig muligt at få serviceret og skaffe reservedele i Danmark. Det gør det også letter at Saab har brugt mange dele fra Opel, og det er et mærke man stadig kan købe endnu.
Brug for hjælp?