Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

BMW 1-SERIE

BMW 1-serie front

Billeder fra BMW Danmark (MyNewsDesk).

BMW 1-SERIE – Farvel til dieselmotoren, men stadig fuld af køreglæde!

Der er sket meget siden 2004, hvor den allerførste 1-Serie fra BMW blev præsenteret. Nu har den nuværende 1-Serie fået en opdatering for 2024, hvor dieselmotoren er blevet en del af fortiden. Her er den faceliftet1-Serie!

Stadig ren køreglæde

Selvom det blot er et såkaldt facelift af den nuværende 1-Serie, der blev introduceret i 2020, er der faktisk sket meget. BMW har givet modellen et nyt design og en mindre nyre foran, i modsætning til de øvrige modeller, der har fået større nyre.

Topmodellen er fortsat M135 (og en kommende M2 Coupé-udgave), men BMW har valgt at fjerne "i’et" i navnet. Nu hedder modellerne ikke længere M135i, men blot M135. Det samme gælder for 120i, der nu hedder 120. Dette skyldes, at "i’et" er reserveret til deres elektriske modeller.

Farvel til dieselmotoren i Danmark

Motorprogrammet har også ændret sig betydeligt på det danske marked. 1-Serien fås ikke længere med dieselmotorer som 118d og 120d, begge med 2-liters dieselmotorer. I stedet fås den nu med to benzinmotorer: M135 og 120. 120-modellen har en 1,5-liters turbomotor med tre cylindre og yder nu 170 hk. For dem, der ønsker mere kraft, er M135 xDrive den øverste model med 300 hk fra en 2,0-liters turbo, der klarer 0-100 km/t på under 5 sekunder. Ifølge BMW skulle det nye design af nyren give bedre luftindtag. Gearmulighederne inkluderer stadig deres 8-trins automatgearkasse, men BMW har nu fjernet det manuelle gear, som alligevel næsten ikke var tilgængeligt på det danske marked.

Motorprogram:

  • Benzin
  • 120 MHEV 1,5 170 hk 280Nm 18 km/l
  • M135  Xdrive 2,0 300 hk 400Nm 13 km/l
  • Diesel (Ikke for det danske marked!)
  • 118d 2,0 150 hk 360Nm
  • 120d 2,0 165 hk 400Nm. 

En kabine som i en større 3-Serie

BMW 1-serie interiør

Et hurtigt hop ind i kabinen føles som at sidde i den større 3-Serie. Det førerorienterede instrumentbræt, der inkluderer BMW Curved Display og en ny gearvælger på midterkonsollen, giver kabinen et moderne udtryk. Det fuldt digitale display omfatter en 10,25-tommer informationsskærm samt en 10,7-tommer kontrolskærm, og der er mulighed for Apple CarPlay og Android Auto. Et nydesignet sportsrat er standardudstyr. Som ekstraudstyr kan man bestille et M læderrat med gearskiftekontakter og ratvarme, BMW Head-Up Display og deres Live Cockpit Professional samt meget mere.

Så Audi, Mercedes eller BMW?

Den nye BMW 1-Serie er en af de sidste BMW-modeller, der stadig kører på fossile brændstoffer. Den er designet til at konkurrere med andre populære luksuskompakte biler, såsom Audi A3 og Mercedes A-klasse. Med sit opdaterede design, avancerede teknologi og raffinerede køreegenskaber, sigter BMW 1-Serie mod at tiltrække bilentusiaster, der søger både stil og ydeevne. Trods den øgede fokus på elektrificering i bilindustrien, fortsætter BMW 1-Serie med at levere den velkendte BMW-køreoplevelse, nu med endnu mere sofistikerede funktioner og en forbedret kabine.

BMW 1-serie bagende
Skrevet af: Christian Koed den 28.10.2024

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel