Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

BMW 1-SERIE

BMW 1-serie front

Billeder fra BMW Danmark (MyNewsDesk).

BMW 1-SERIE – Farvel til dieselmotoren, men stadig fuld af køreglæde!

Der er sket meget siden 2004, hvor den allerførste 1-Serie fra BMW blev præsenteret. Nu har den nuværende 1-Serie fået en opdatering for 2024, hvor dieselmotoren er blevet en del af fortiden. Her er den faceliftet1-Serie!

Stadig ren køreglæde

Selvom det blot er et såkaldt facelift af den nuværende 1-Serie, der blev introduceret i 2020, er der faktisk sket meget. BMW har givet modellen et nyt design og en mindre nyre foran, i modsætning til de øvrige modeller, der har fået større nyre.

Topmodellen er fortsat M135 (og en kommende M2 Coupé-udgave), men BMW har valgt at fjerne "i’et" i navnet. Nu hedder modellerne ikke længere M135i, men blot M135. Det samme gælder for 120i, der nu hedder 120. Dette skyldes, at "i’et" er reserveret til deres elektriske modeller.

Farvel til dieselmotoren i Danmark

Motorprogrammet har også ændret sig betydeligt på det danske marked. 1-Serien fås ikke længere med dieselmotorer som 118d og 120d, begge med 2-liters dieselmotorer. I stedet fås den nu med to benzinmotorer: M135 og 120. 120-modellen har en 1,5-liters turbomotor med tre cylindre og yder nu 170 hk. For dem, der ønsker mere kraft, er M135 xDrive den øverste model med 300 hk fra en 2,0-liters turbo, der klarer 0-100 km/t på under 5 sekunder. Ifølge BMW skulle det nye design af nyren give bedre luftindtag. Gearmulighederne inkluderer stadig deres 8-trins automatgearkasse, men BMW har nu fjernet det manuelle gear, som alligevel næsten ikke var tilgængeligt på det danske marked.

Motorprogram:

  • Benzin
  • 120 MHEV 1,5 170 hk 280Nm 18 km/l
  • M135  Xdrive 2,0 300 hk 400Nm 13 km/l
  • Diesel (Ikke for det danske marked!)
  • 118d 2,0 150 hk 360Nm
  • 120d 2,0 165 hk 400Nm. 

En kabine som i en større 3-Serie

BMW 1-serie interiør

Et hurtigt hop ind i kabinen føles som at sidde i den større 3-Serie. Det førerorienterede instrumentbræt, der inkluderer BMW Curved Display og en ny gearvælger på midterkonsollen, giver kabinen et moderne udtryk. Det fuldt digitale display omfatter en 10,25-tommer informationsskærm samt en 10,7-tommer kontrolskærm, og der er mulighed for Apple CarPlay og Android Auto. Et nydesignet sportsrat er standardudstyr. Som ekstraudstyr kan man bestille et M læderrat med gearskiftekontakter og ratvarme, BMW Head-Up Display og deres Live Cockpit Professional samt meget mere.

Så Audi, Mercedes eller BMW?

Den nye BMW 1-Serie er en af de sidste BMW-modeller, der stadig kører på fossile brændstoffer. Den er designet til at konkurrere med andre populære luksuskompakte biler, såsom Audi A3 og Mercedes A-klasse. Med sit opdaterede design, avancerede teknologi og raffinerede køreegenskaber, sigter BMW 1-Serie mod at tiltrække bilentusiaster, der søger både stil og ydeevne. Trods den øgede fokus på elektrificering i bilindustrien, fortsætter BMW 1-Serie med at levere den velkendte BMW-køreoplevelse, nu med endnu mere sofistikerede funktioner og en forbedret kabine.

BMW 1-serie bagende

Forfatter

Christian Koed

Motorjournalist med en stor passion for biler i alle afskygninger

Mit arbejde spænder fra at anmelde de nyeste bilmodeller til at dykke ned i historier 
og unikke fortællinger, der fortæller deres egen historie. Jeg elsker at teste nye biler
og dele mine erfaringer med fokus på for formidle min viden videre med artikler eller
video.

Skrevet af: Christian Koed den 11.12.2024

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel