Denne model, som er BYD's "syvende vidunder," bliver en stærk konkurrent til Tesla Model Y og Xpeng G6. Sammenlignet med BYD's eksisterende SEAL U i samme klasse, er SEALION 7 både længere (4.830 mm) og bredere (1.925 mm). Det markante skift skyldes, at SEALION 7 bliver den første BYD-model i Europa baseret på den opdaterede e-Platform 3.0.
Selvom vi endnu ikke kender alle detaljer om den europæiske version, er det bekræftet, at SEALION 7 vil kunne fås med to batteristørrelser: 82,5 kWh og 91,3 kWh, hvilket giver en rækkevidde på op til 502 km. Bilen forventes at yde op til 530 hk og tilbydes med firehjulstræk, ligesom i den kinesiske SEAL 3.8. Den vil dog ikke være helt så hurtig som SEAL 3.8, da SEALION 7’s hurtigste version accelererer fra 0-100 km/t på 4,5 sekunder og har en topfart på 215 km/t.
SEALION 7 vil blive præsenteret på dette års Paris Motorshow og kan opleves senere på Ecar EXPO i København.
Forfatter
Christian Koed
Motorjournalist med en stor passion for biler i alle afskygninger
Mit arbejde spænder fra at anmelde de nyeste bilmodeller til at dykke ned i historier
og unikke fortællinger, der fortæller deres egen historie. Jeg elsker at teste nye biler
og dele mine erfaringer med fokus på for formidle min viden videre med artikler eller
video.
Brug for hjælp?