Profilen er stort set uændret, men der er nye designs på alufælgene. Bagenden på C4 fremstår langt mere elegant med de nye LED-baglygter, der er placeret under den integrerede bagspoiler. C4 X skiller sig ud med sin længere bagende, som forbliver stort set uændret, bortset fra den opdaterede Citroën-branding.
Indvendigt byder faceliftet på Citroën Advanced Comfort-sæder med tykkere skumpolstring, en ny 7" digital instrumentering samt en 10" infotainment-touchskærm, som er videreført fra den tidligere model.
Når det kommer til motorudvalget, fås Citroën stadig med både benzin og 100% elektriske drivlinjer. For benzinvarianterne er der dog en stor nyhed – man kan ikke længere få dem med manuel gearkasse. I stedet tilbyder Citroën nu kun en 6- eller 8-trins automatgearkasse, som faktisk fungerer rigtig godt. Benzinmotoren er fortsat den velkendte 1,2-liters turbobenzin, der yder enten 100 hk i kombination med en 6-trins gearkasse eller 130 hk med 8-trins automatgear. En mild-hybrid-version med 136 hk bliver også tilføjet til lineup'et.
Den elektriske udgave fås med enten et 50 kWh eller 54 kWh batteri, hvilket giver en rækkevidde på henholdsvis 360 km eller 425 km. Desværre er dette ikke helt på højde med forventningerne til en elbil i 2025.
Motorprogram:
Benzin
1,2 THp ETA6 100 hk 205Nm
1,2 THp ETA6 MHEV 136 hk 230Nm
1,2 THp ETA 8 130 hk 230Nm
ELEKTRIK
50 Kwh 136 hk 260Nm 360 km WLTP
54 kWh 156 hk 260Nm 425 km WLTP
Sammen med den opdaterede C4 har Citroën også præsenteret en fornyet Ami og et koncept, der giver et smugkig på næste generation af C5 Aircross. I 2025 vil C5 Aircross skifte til den nye STLA Medium-platform, som allerede benyttes af Peugeot 3008/5008 og Opel Grandland. Den vil være tilgængelig med benzin-, hybrid- og fuldt elektriske drivlinjer, selvom Citroën endnu ikke har afsløret nærmere detaljer om disse.
De nye udgaver af C4 lander hos forhandlerne allerede starten af 2025. Dog kan du se bilen live til dette års Paris motorshow.
Brug for hjælp?