Honda har officielt afsløret deres nyeste elektriske SUV, S7, som primært er målrettet det kinesiske marked. Modellen er designet til at konkurrere med Tesla Model Y, Onvo L60 og Zeekr 7X. Med en startpris på cirka 259.900 kinesiske yuan (svarende til cirka 36.000 dollars) forsøger Honda at positionere S7 som en premium, men stadig relativt prisvenlig, elbil. Noget vi savner i Europa fra HONDA
S7 tilbydes i to versioner, begge baseret på en dedikeret elbil-platform og udstyret med et 89,8 kWh batteri. Basismodellen er baghjulstrukket og har en enkelt elmotor, der yder 268 hk (200 kW). Ifølge den kinesiske CLTC-standard har denne variant en rækkevidde på 650 km, hvilket gør den til en af de mest langtrækkende elbiler i sin klasse.Dog er det vigtigt at vide, at i Europa måler man med den såkaldte WLTP-metode, der plejer at vise et mindre tal. For dem, der ønsker mere kraft, er der en firehjulstrukket variant med to elmotorer. Denne version yder 469 hk (350 kW) takket være en ekstra 201 hk motor på forakslen. Den øgede ydelse går dog en smule ud over rækkevidden, som falder til 620 km på CLTC-cyklussen. Honda S7 måler 4.750 mm i længden, 1.930 mm i bredden og 1.625 mm i højden. Med en akselafstand på 2.930 mm er bilen større end en typisk kompakt SUV og nærmer sig dimensionerne på mange mellemstore SUV’er. Sammenlignet med Honda Pilot, som har en akselafstand på 2.891 mm, er S7 således en rummelig elbil, der lover god komfort og pladsforhold. Designmæssigt skiller S7 sig ud fra de fleste andre Honda-modeller, særligt dem uden for Kina. Den dristige og moderne æstetik vil hjælpe den med at skille sig ud i det konkurrenceprægede kinesiske elbilmarked.
Specifikationer | Baghjulstræk (RWD) | Firehjulstræk (AWD) |
---|---|---|
Effekt | 268 hk (200 kW) | 469 hk (350 kW) |
Antal motorer | 1 | 2 |
Foraksel motor | - | 201 hk (149 kW) |
Batterikapacitet | 89,8 kWh | 89,8 kWh |
Rækkevidde (CLTC) | 650 km | 620 km |
Honda S7 byder på et moderne interiør som også ses i den mindre e:NY1. Kabinen er domineret af en 12,8"lodret infotainmentskærm i midten af instrumentbrættet, mens føreren får en 9,9" digital instrumentering . Et markant træk er de digitale sidespejle, der erstatter traditionelle spejle med kameraer og skærme monteret på dørene som også blev set på den lille HONDA E. For at skabe en rummelig og luftig atmosfære er S7 udstyret med to panoramaglastage, der giver masser af naturligt lys i kabinen. Musikelskere kan glæde sig over 16-BOSE højttaler, hvor nogle af højttalerne er integreret i nakkestøtterne for en endnu mere fordybende lydoplevelse.
Forfatter
Christian Koed
Motorjournalist med en stor passion for biler i alle afskygninger
Mit arbejde spænder fra at anmelde de nyeste bilmodeller til at dykke ned i historier
og unikke fortællinger, der fortæller deres egen historie. Jeg elsker at teste nye biler
og dele mine erfaringer med fokus på for formidle min viden videre med artikler eller
video.
Brug for hjælp?