Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

HONDA S7

 En Lovende Elektrisk SUV, Der Kun Sælges For Det Kinesiske Marked

 

Honda har officielt afsløret deres nyeste elektriske SUV, S7, som primært er målrettet det kinesiske marked. Modellen er designet til at konkurrere med Tesla Model Y, Onvo L60 og Zeekr 7X. Med en startpris på cirka 259.900 kinesiske yuan (svarende til cirka 36.000 dollars) forsøger Honda at positionere S7 som en premium, men stadig relativt prisvenlig, elbil. Noget vi savner i Europa fra HONDA

Starter ud med en Imponerende Rækkevidde

S7 tilbydes i to versioner, begge baseret på en dedikeret elbil-platform og udstyret med et 89,8 kWh batteri. Basismodellen er baghjulstrukket og har en enkelt elmotor, der yder 268 hk (200 kW). Ifølge den kinesiske CLTC-standard har denne variant en rækkevidde på 650 km, hvilket gør den til en af de mest langtrækkende elbiler i sin klasse.Dog er det vigtigt at vide, at i Europa måler man med den såkaldte WLTP-metode, der plejer at vise et mindre tal. For dem, der ønsker mere kraft, er der en firehjulstrukket variant med to elmotorer. Denne version yder 469 hk (350 kW) takket være en ekstra 201 hk motor på forakslen. Den øgede ydelse går dog en smule ud over rækkevidden, som falder til 620 km på CLTC-cyklussen. Honda S7 måler 4.750 mm i længden, 1.930 mm i bredden og 1.625 mm i højden. Med en akselafstand på 2.930 mm er bilen større end en typisk kompakt SUV og nærmer sig dimensionerne på mange mellemstore SUV’er. Sammenlignet med Honda Pilot, som har en akselafstand på 2.891 mm, er S7 således en rummelig elbil, der lover god komfort og pladsforhold. Designmæssigt skiller S7 sig ud fra de fleste andre Honda-modeller, særligt dem uden for Kina. Den dristige og moderne æstetik vil hjælpe den med at skille sig ud i det konkurrenceprægede kinesiske elbilmarked.

Motor- og Ydelsesspecifikationer

Specifikationer Baghjulstræk (RWD) Firehjulstræk (AWD)
Effekt 268 hk (200 kW) 469 hk (350 kW)
Antal motorer 1 2
Foraksel motor - 201 hk (149 kW)
Batterikapacitet 89,8 kWh 89,8 kWh
Rækkevidde (CLTC) 650 km 620 km

En Flot Kabine Som I HONDA e:NY1

Honda S7 byder på et moderne interiør som også ses i den mindre e:NY1. Kabinen er domineret af en 12,8"lodret infotainmentskærm i midten af instrumentbrættet, mens føreren får en 9,9" digital instrumentering . Et markant træk er de digitale sidespejle, der erstatter traditionelle spejle med kameraer og skærme monteret på dørene som også blev set på den lille HONDA E. For at skabe en rummelig og luftig atmosfære er S7 udstyret med to panoramaglastage, der giver masser af naturligt lys i kabinen. Musikelskere kan glæde sig over 16-BOSE højttaler, hvor nogle af højttalerne er integreret i nakkestøtterne for en endnu mere fordybende lydoplevelse.

En Model Vi Savner Herhjemme 

Selvom Honda S7 i øjeblikket er udviklet eksklusivt til det kinesiske marked, kunne den vise sig at være en oplagt kandidat til en europæisk lancering. Tidligere har vi set en lignende strategi med Honda e:NY1 – en elbil designet og produceret i Kina, som senere fandt vej til Europa. Skulle Honda vælge at følge samme vej med S7, ville det give europæiske forbrugere et attraktivt alternativ i det hurtigt voksende marked for elektriske SUV'er. Med sin lange rækkevidde og  måske en konkurrencedygtige pris, kunne modellen udfordre etablerede spillere og styrke Hondas position på elbilmarkedet i Europa. Vi håber 

 

 

Author image

Forfatter

Christian Koed

Motorjournalist med en stor passion for biler i alle afskygninger

Mit arbejde spænder fra at anmelde de nyeste bilmodeller til at dykke ned i historier 
og unikke fortællinger, der fortæller deres egen historie. Jeg elsker at teste nye biler
og dele mine erfaringer med fokus på for formidle min viden videre med artikler eller
video.

Skrevet af: Christian Koed den 13.03.2025

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel