Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

ISUZU D-MAX EV

Den Elektriske Arbejdshest !

Isuzu har netop løftet sløret for en fuldelektrisk udgave af deres populære D-Max pick-up. Den nye Isuzu D-Max EV får sin verdenspremiere på The Commercial Vehicle Show i Birmingham og rammer de europæiske veje februar 2026. 

Høj nyttelast og trækevne

Isuzu D-Max EV kan laste over ét ton og trække op til 3500 kg, hvilket gør den til én af de få el-pickups med så høj trækkapacitet. Den samlede egenvægt lyder på 2350 kg, og det bliver spændende at se, hvordan dette – sammen med fuld last – påvirker rækkevidden, som endnu ikke er specificeret under belastning. Udvendigt ligner D-Max EV stort set den eksisterende dieseludgave, men under overfladen er der sket markante ændringer. I stedet for en forbrændingsmotor benytter modellen to elektriske motorer. En på hver aksel, som samlet yder 190 hk og 325 Nm. Det giver en acceleration fra 0 til 100 km/t på 10,1 sekunder og en topfart på lidt over 130 km/t. Batteriet på 66,9 kWh er placeret under gulvet og giver en WLTP-rækkevidde på 263 km. Opladning kan ske med op til 50 kW DC, hvilket betyder, at en opladning fra 20-80 % tager omkring en time. Det er ikke markedets hurtigste, men valget af elektriske pickups er ret begrænset. 

Danmark i 2026?

Trods eldriften har Isuzu sørget for, at D-Max EV bevarer sine offroad-egenskaber. Den har 210 mm frihøjde, en vadedybde på 600 mm samt tilgangs- og afgangsvinkler på hhv. 30,5 og 24,2 grader. En særlig Rough Terrain Mode sikrer optimal fremkommelighed i svært terræn. En interessant teknisk ændring er udskiftningen af den klassiske bladfjederbagaksel med en mere avanceret de Dion-opsætning. Det skal forbedre kørekomfort og håndtering, især når bilen kører uden last. Indvendigt deler D-Max EV layout og udstyr med dieselversionen. Det betyder bl.a. en central touchskærm med Apple CarPlay og Android Auto, digital instrumentering, klimaanlæg med to zoner, varme i forsæderne samt parkeringssensorer for og bag. Modellen tilbydes indtil videre kun som Double Cab.

Vi forventer at se modellen på det danske marked næste år. 

Author image

Forfatter

Christian Koed

Motorjournalist med en stor passion for biler i alle afskygninger

Mit arbejde spænder fra at anmelde de nyeste bilmodeller til at dykke ned i historier 
og unikke fortællinger, der fortæller deres egen historie. Jeg elsker at teste nye biler
og dele mine erfaringer med fokus på for formidle min viden videre med artikler eller
video.

Skrevet af: Christian Koed den 27.05.2025

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel