Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

KGM MUSSO EV

KGM Præsentere For En elektrisk Udgave Af Musso.

Navnet er Musso EV, der tidligere gik under navnet SsangYong, men i dag er kendt som KG Mobility (KGM). Hvor den nuværende Musso, som allerede sælges herhjemme, er baseret på klassisk stigeform , er den nye Musso EV konstrueret på samme moderne platform som den elektriske Torres EV. Det betyder ikke blot lavere vægt og bedre køreegenskaber, men også markant mere plads i kabinen.

Op til 400 Km Rækkevidde 

Det er måske ikke et navn, der straks får klokkerne til at ringe, men KG Mobility, der tidligere kendt som SsangYong er tilbage med noget, der potentielt kan vende op og ned på markedet for elektriske arbejdskøretøjer. Med Musso EV har koreanerne skabt deres første fuldelektriske pickup - og den ser både praktisk, prismæssigt fornuftig og overraskende moderne ud. Musso EV er bygget på en forlænget unibody-platform og kommer med en elmotor på 204 hk og forhjulstræk som standard. Firehjulstræk vil være muligt for dem, der har brug for ekstra fremkommelighed. Batteriet er et 80,6 kWh LFP-bladebatteri fra BYD. I følge KGM vil den kunne køre op til 400 km på en opladning. Det er dog noget mindre end den gamle 2,2 Diesel kunne fra nuværende Musso. Derimod har den model også været på marked i et årti. 

Musso EV deler design-DNA med Torres EVX, hvilket betyder et kantet, robust udtryk med SUV-lignende træk. Men der er gjort plads til det praktiske: en åben ladsektion, længere akselafstand og ekstra hårdføre detaljer. Standardudstyret inkluderer 17” alufælge og tagbøjler, mens der kan tilvælges både soltag, ladskiller, rullebøjle og glidende bund i ladet. Kabinen er som taget ud fra EVX. Det betyder dobbelte 12,3” skærme, et Alpine-lydsystem, adaptiv fartpilot og 360° kamera. 

Kommer Modellen Til Danmark?

Om Musso EV nogensinde finder vej til Danmark, er endnu uvist. KG Mobility har ikke meldt noget officielt ud om en dansk lancering .Dog ved vi at den lander i Europa, primært i England og Tyskland, mangler vi den slags biltype herhjemme. For markedet mangler netop denne type af  en kompakt, fuldelektrisk pickup med fornuftig rækkevidde, brugbar ladplads og en pris, der ikke skræmmer. Vi har ført set en model fra SAIC-Motors og deres enorme MAXUS T90 EV som ikke blev en succes herhjemme - og så er Toyota muligvis på vej med en 100% elektrisk Hilux. Vi håber at se denne model fra KGM snart. 

Skrevet af: Christian Koed den 22.04.2025

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel