Mazda 6 er tilbage, nu bare som en elbil, der skal tage kampen op imod VW ID.7, Tesla Model 3 og Polestar 2. Så glæd jer til at lære mere om den elektriske Sedan at kende.
Mazda 6e er en europæisk version af den kinesiske EZ-6 og bygger videre på Mazdas Kodo-designfilosofi. Den skarpe og elegante sedan har en liftback-baglåge, der giver nem adgang til bagagerummet og forbedrer praktikken i hverdagen. Det rammeløse dørglas og de integrerede dørhåndtag bidrager til bilens aerodynamik, mens en elektrisk hækspoiler understøtter det dynamiske udtryk. Kabinen er rummelig med generøs benplads til både for- og bagsædepassagerer. Et panoramatag skaber en lys og åben atmosfære, mens materialer i høj kvalitet bidrager til en rolig og luksuriøs oplevelse. Instrumentpanelet og midterkonsollen er designet til at føles lette og svævende, hvilket fremhæver rummeligheden.
Takumi: Interiør i beige eller sort kunstlæder.
Takumi Plus: Opgraderet med brunligt Nappa-læder, ruskind og elektrisk betjent solafskærmning til panoramataget.Mazda 6e er
Derudover er den standardudstyret med et 14,6" Touchskærm og et 10,2" digitalt instrumentering. ydremere fås den med et Head-up-display som understøtter Augmented Reality og et SonyPRO® lydsystem med 14 højttalere.
Mazda tilbyder 6e med to forskellige batteristørrelser. Det mindste batteri på 68,8 kWh giver en rækkevidde på op til 479 km og kan oplades fra 10-80 % på 22 minutter ved 200 kW. Det større batteri på 80 kWh øger rækkevidden til 553 km, men det tager 45 minutter at lade fra 10-80 %. Med det mindre batteri leverer 6e 258 hk, 320Nm og kan accelerere fra 0-100 km/t på 7,6 sekunder. Det større batteri giver 245 hk og når 100 km/t på 7,8 sekunder.
Priserne på den nye Mazda 6e foreligger endnu ikke, men den forventes introduceret på det danske marked i sommeren 2025. Modellen lanceres i det øvrige Europa i anden halvdel af 2025.
Brug for hjælp?