Væk er ”E’et” i EHS, hvor den nu blot hedder HS. Dette er den nye og anden generation Plug-in Hybrid SUV fra MG.
Større, Kraftigere og Mere Teknologisk Avanceret
Ikke længe efter faceliftet af den tidligere model, præsenterer MG nu en helt ny model. Selvom de tekniske specifikationer minder meget om den forrige model, er den nye HS baseret på den kinesiske bil ROEWE RX5. Dette betyder, at HS er vokset siden sidst og nu er 45 mm længere, med 40 liter mere bagageplads, hvilket giver en samlet bagagerumskapacitet på 507 liter. Ifølge MG tilbyder kabinen i den nye HS øget rummelighed med plads til fem personer. Kabinen, der minder om det vi ser hos tyske BMW, er udstyret med dobbelte 12,3-tommer skærme, hvilket giver et moderne og luksuriøst udseende.
Den nye HS drives stadig af en 1,5-liters benzinmotor med 142 hk og et større 24,7 kWh batteri med 209 hk, hvilket giver en samlet systemydelse på 300 hk – en forbedring i forhold til den tidligere EHS PHEV. Derudover fås HS nu også i Europa med en benzinturbo motor, der yder 170 hk og kan fås med enten en 6-trins manuel gearkasse eller en 7-trins DCT-automatgearkasse.
HS Står Overfor Skarp Konkurrence
Spørgsmålet er dog, om den nye HS stadig kan fange konkurrenterne i en ellers hård klasse, hvor selv Peugeot stiller op med deres nye 3008, den faceliftede Ford Kuga Hybrid, og Hyundai Tucson PHEV stadig er storspillere i feltet. MG's nye HS skal bevise sin værdi og overlegenhed for at kunne konkurrere effektivt i dette konkurrenceprægede segment.
Forfatter
Christian Koed
Motorjournalist med en stor passion for biler i alle afskygninger
Mit arbejde spænder fra at anmelde de nyeste bilmodeller til at dykke ned i historier
og unikke fortællinger, der fortæller deres egen historie. Jeg elsker at teste nye biler
og dele mine erfaringer med fokus på for formidle min viden videre med artikler eller
video.
Brug for hjælp?