Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

Mitsubishi ASX

Hvis Mitsubishi ASX front

Mitsubishi ASX – Er det bare en Renault i forklædning?

ASX var Mitsubishis første seriøse bil i det kompakte crossover-segment, da de i 2011 præsenterede deres bud på en Nissan Qashqai-konkurrent sammen med Citroën og deres C4 Aircross. Nu er ASX på sin anden generation, hvor den deler teknik med Renaults populære Captur. Navnet ASX står for Active Sport Crossover.

I modsætning til den forrige ASX er den nye model i bund og grund en Renault med et stort Mitsubishi-logo på fronten. Dette ses dog ikke som negativt, da den nye Captur er en fremragende bil i klassen. De sidste år har været svære for det japanske mærke, som ikke har haft midlerne til at udvikle en ny bil fra bunden. Uden for de danske grænser findes også en ny Colt, som er baseret på den nuværende Renault Clio, og vi har endnu ikke fået den nye Outlander Hybrid til Europa – Mitsubishi ved endnu ikke selv, hvornår den kommer.

Den nuværende ASX blev introduceret for kun et år siden, hvilket gør dette facelift til det hurtigste for en europæisk bil. Nyhederne inkluderer et design, der er identisk med dens tvillingsøster fra Renault.

Frontgrillen på ASX er dog markant anderledes end den på Captur med en større åbning og et mere sømløst design, der strækker sig til grillen, alt sammen i blank sort. Der er ikke foretaget væsentlige ændringer på siderne. De mest iøjnefaldende ændringer bagpå er Mitsubishi-teksten og en sort nederste kofanger.

Mitsubishi ASX interiør

Kabinen i 2024 ASX har fået et Mitsubishi-logo og nogle nye grafikker, men det er stort set det hele. Den har den samme 10,4” infotainmentskærm som Captur, men mangler Renaults nye 10,25” digitale instrumentpanel og har i stedet en mindre 7” skærm.

Vigtige standardfunktioner inkluderer trådløs Apple CarPlay og Android Auto, føreropmærksomhedsovervågning, nødsituation vognbaneassistent og intelligent hastighedsassistance. Udvalgte versioner har også en 8-års garanti.

En lavere pris hvis den skal havde en chance på det danske marked!

Mitsubishi har endnu ikke præsenteret for hvordan det officielle motorprogram i Danmark kommer til at se ud, men det vides at den kommer med en 1,0-liters turbo trecylindret motor, der producerer 90 hk og 160 Nm. En mild-hybrid 1.3 DI-T tilbydes også og leverer 140 hk og 260 Nm med en seks-trins manuel gearkasse, mens denne drivlinje er forstærket til 160 hk og 270 Nm med en syv-trins automatisk gearkasse. Mitsubishi tilbyder også en 1,6-liters hybrid med to elektriske motorer og et 1,2 kWh batteri, der producerer 143 hk.

Motorprogram:

Benzin og Hybrid

1,0 TCe 90 hk og 160Nm

1,3 TCe 140 hk og 260Nm

1,6 DI-T Hybrid (1,2 kWh) 160 hk og 270Nm

Spørgsmålet er dog er dette nok for at kunne redde salget herhjemme for Mitsubishi? I Danmark startede den forrige ASX fra 284.995 kr., og det er noget mere end hvad den koster hos Renault. AV!. Vi krydser finger for en mere konkurrencedygtig pris.

Forfatter

Christian Koed

Motorjournalist med en stor passion for biler i alle afskygninger

Mit arbejde spænder fra at anmelde de nyeste bilmodeller til at dykke ned i historier 
og unikke fortællinger, der fortæller deres egen historie. Jeg elsker at teste nye biler
og dele mine erfaringer med fokus på for formidle min viden videre med artikler eller
video.

Skrevet af: Christian Koed den 11.12.2024

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel