Toyota har løftet sløret for en opdateret udgave af Aygo X, som nu ikke blot fremstår mere aggressiv i designet – men også introducer også Hybrid teknik for motoren. Ifølge Toyota selv er der tale om den mest miljøvenlige ikke-plugin bil i Europa målt på CO₂-udledning.
Den nye Aygo X deler sin drivlinje med storebroren Yaris. Det betyder, at den lille bybil nu er udstyret med en 1,5-liters benzin hybridmotor på trecylindre, som leverer op til 114 hk via forhjulene. Resultatet er en markant forbedret acceleration, hvor fra 0 -100 km/t på under 10 sekunder, hvilket er et solidt spring fremad i forhold til den tidligere model, der brugte 14,9 sekunder . Samtidig forventes en brændstoføkonomi på over 26 km/l målt efter WLTP-standarden. Dette er den mest økonomiske Micobil i klassen på benzin. Kun slået af VW LUPO 3L som kørte på Diesel. Med hybridens indtog siger Toyota farvel til den 71 hk 1,0-liters trecylindrede benzinmotor, som har været en del af Aygo-familien i næsten 20 år. Samtidig udfases også den manuelle gearkasse, og fremover vil Aygo X udelukkende blive tilbudt med en trinløs automatgearkasse (CVT), som også kendes fra Yaris.
Indvendigt har Aygo X fået et større skift. Et digitalt instrumentering og større Touchskræm. Aygo har også fået USB-C-porte samt et EU-krævet førerovervågningssystem med infrarød sensor. Støjdæmpning er også forbedret, både omkring instrumentbrættet og under motorhjelmen, og udstødningen er blevet ændret for at sikre bedre komfort under kørsel. Højere udstyrsniveauer får desuden tykkere ruder og ekstra lydisolering. Bagagerummet rummer 231 liter.
For dem der søger lidt mere dynamik, introducerer Toyota en ny GR -udgave af Aygo X. Her får man en fastere undervogn og hurtigere styring, som skal give bilen mere sportslig karakter. Dog er der ingen planer om en decideret GR-model . De første eksemplarer af den nye Toyota Aygo X forventes at lande i Europa i begyndelsen af 2026.
Brug for hjælp?