cover
Bilhandel

Brugte Porsche til salg

Søg blandt 71 brugte Porsche til salg fra 37 forhandlere

  • Pris

    Op til 100.000 kr

    100 - 200.000 kr

    Fra 200.000 kr

    Km

    Max 50.000 km

    Max 100.000 km

    Populære brugte Porsche modeller

    Spar op til 100.000 kr

    De største besparelser på Porsche

    Nedsat pris
    Udvidet garanti

    Spar 100.000 kr

    2.699.900 kr

    2.599.900 kr

    Porsche Cayenne Turbo S

    4,0 E-Hybrid Tiptr.

    7 kWh
    12/2019
    37.000 km
    Hybrid (benzin/el)

    2.599.900 kr

    Nedsat 100.000 kr (før 2.699.900 kr)

    Bliv godt kørende i en brugt Porsche

    Find en brugt bil der passer til dine behov blandt de 71 brugte Porsche vi har til salg. På Bilhandel finder du brugte Porsche fra 37 forhandlere.

    Udvalgte brugte Porsche

    Find din perfekte Porsche fra 170.000 kr

    Populært udstyr på Porsche

    Alufælge (51)

    El-ruder (47)

    Klimaanlæg (43)

    Sædevarme (43)

    Fartpilot (40)

    Navigation (40)

    Parkeringssensor (35)

    Bakkamera (28)

    Aircondition (24)

    Apple CarPlay (22)

    Soltag (20)

    Vognbaneassistent (19)

    Elektrisk bagklap (18)

    Fjernlysassistent (18)

    Android Auto (17)

    Nøglefri (16)

    LED forlygter (13)

    Adaptiv fartpilot (12)

    Dæktryksmåler (11)

    Adaptiv undervogn (10)

    Træk (10)

    Auto. nødbremse (9)

    Blindvinkelassistent (7)

    Ratvarme (6)

    Kurvelys (5)

    Headup display (2)

    Panoramatag (2)

    Auto. parkering (1)

    Nightvision (1)

    Biler kan filtreres på forskellige kriterier. Ovenfor kan du se antallet af brugte Porsche der har et specifikt udstyr. “Alufælge” og “El-ruder” er det mest almindelige udstyr på Porsche. Du kan også finde en Porsche der kan køre med trailer, da 10 biler har anhængertræk.

    Det koster en Porsche

    Hvis du leder efter en god deal på en brugt Porsche kan du her ser de biler der er til salg fordelt på kørte km og pris.

    Populære farver for Porsche

    Brugte Porsche

    Det tyske Sportsvognsmærke Porsche’s historie starter tilbage under 2. Verdenskrig. Dengang fik den Tyske diktator Adolf Hitler fat i den Østrigske mand Ferdinand Porsche.
    Hitler ville dengang bygge en bil for for sit tyske folk. En bil som var billig, hurtig og praktisk. Derfor gik han til Ferdinand Porsche, som var ingeniør og tidligere havde udviklet Automobiler i sit hjemland.

    Ferdinand Porsche havde nemlig i slutningen i 1800-tallet opfundet den første Hybrid. Et køretøj som både kørte på benzin og strøm.

    Bilen han byggede for den Tyske nation, var den orginale VW Beetle eller Boblen, som vi kaldte dem for herhjemme. Et par militærkøretøjer fik han også bygget dengang for den Tyske hær, men efter krigen stod forretningen stille.

    Starter sit eget bilmærke.

    Efter 2. Verdenskrig blev Ferdinand Porsche anholdt for krigsforbrydelse, men han blev aldrig dømt. Hans søn Ferry Porsche stod tilbage med en masse VW Beetle reservedele og motorer. Det gav ham den idé om at skabe sit eget bilmærke med navnet Porsche. Idéen om at bygge sit eget bilmærke, var også fordi den bil han ville købe dengang fandtes ikke.

    I stedet for byggede han den første Porsch med navnet 356, som var bygget på den originale Beetle. 356 blev hurtig en succes på racerbanen med sit lette design tilbage i 50’erne. Inden længe kom en vildere version kaldet 550 Spyder, som også var den model skuespilleren James Dean slog sig selv ihjel i.

    Porsche 911

    Det helt store gennembrud for mærket var da de præsenterede for den større Porsche 901. Det var en Sportsvogn som også var designet til at køre længere ture i. Dog var der et mindre problem med navnet, hvor Franske Peugeot mente at de ejede rettighederne til navnet 901. Derfor måtte Porsche ændre det til 911 i 1964.

    911 blev endnu en større succes for mærket, hvor 911 blev hurtigt kendt på de forskellige racerbaner verden over. Igennem tiden kom der også en hurtigere 911 RS og en endnu vildere RSR

    Verdens hurtigste bil

    Firserne var også en stor tid for Porsche, hvor det var året de introducerede for 911 Turbo. 911 Turbo var en hurtig, men også farlig bil. Den fik øgenavnet enke-bilen, fordi at bilen havde så meget turbolag. Turboen havde det med at først slog ind pludseligt, og det kunne typisk ske når man tog et sving med høj fart, og så ville turboen slå ind og bilen ville sende for mange kræfter til de bagerste hjul - wupti så lå bilen i rabatten.

    Porsche skabte forsider da de introducerede for det der dengang var verdens hurtigste og mest avancerede bil. Porsche 959 var mærkets første Superbil, hvor 959 brugte teknikken fra 911 Turbo, men man havde forbedret turbolaggen, og så var bilen også den første Superbil med firehjulstræk.

    De moderne Porsche’er.

    Porsche har skabt lidt debat over introduceringen af Cayenne’en i 2001, som var mærkets første SUV bygget på en VW Touareg . Trods for at det ikke lige var en Sportsvogn, så var det Cayenne’en der gjorde at Porsche havde råd til at udvikle flere Sportsvogne. I 2009 introducerede Porsche for endnu en speciel model, hvor i 2009 kom de med den firedørs Panamera.

    I dag er Cayenne den mest solgte Porsche, som findes med et hav af forskellige motorer. Den kan fås lige med 8-cylinder til en V6 Hybrid. Caynenne er også fortsat bygget på en nyere VW Touareg , og det gør den også letter i at holde kørende .
    Ikke fordi at Porsche ikke er særlig driftsikker, men billig serviceringer er ikke lige det som Porsche er kendt for.

    Porsche bygger også en mindre SUV kaldet Macan. Den er dog bygget på en Audi Q5 , hvor den fås med samme motorer, helt ned til en firecylindret benziner. Panamera’en findes også endnu, hvor i dag kan man også få en Shooting Brake version kaldet Sport Turismo.

    En 911 til en hver smag og dag

    Men en Porsche er jo mest kendt som den 2-personers Sportsvogn den oprindelig var, så at kigge væk fra en 911 ville være en synd. I dag er Porsche 911 blevet en stor bil med masser af kræfter, og den kan faktisk rumme op til 4-personer i en vis grad. 911 modelprogrammet er også vokset gennem årene, hvor den finde i følgende udgave: Coupé, Cabriolet, Taga, Turbo,GT3, GT3 RS og GT2 RS, hvor GT’erne er vilde gadebiler bygget for at også kunne køre på en racerbane.

    Fremtiden er også sat hos Porsche der bevæger sig ind i en elektrisk tid med deres TAYCAN og TAYCAN SportCross elbil, som de har udviklet sammen med Audi.

     

     

    Se alle modeller
    Se alle biltyper
    Se alle brændstoftyper

    Hurtige genveje

    Bilhandel.dk

    Cookieindstillinger

    Brug for hjælp?

    Bilhandel