Guiden handler om Nissan Leaf (40 kWh) Acenta (Årgang 02/2018 - 01/2019)
Nissan Leaf (40 kWh) Acenta fra 2018-2019 har en effekt på 110 kW (150 hk) og et moment på 320 Nm. Bilen har en rækkevidde op til 200 km ifølge ADAC EcoTest. Strømforbruget er 22,1 kWh pr.
100 km, og CO2-udledningen er 128 g/km. Nissan tilbyder otte års eller 160.000 kilometers garanti på batteriet og tre års eller 100.000 kilometers garanti på resten af køretøjet.
De månedlige omkostninger kan være høje på grund af bilens ydeevne og specifikationer.
Leaf Acenta har et rummeligt interiør og avanceret førerassistent-teknologi som intelligent around view monitor og nissan intelligent mobility. Bilen understøtter også integration med smartphone-systemer som Apple CarPlay og Android Auto, hvilket giver nem adgang til navigation og musik.
Den er perfekt til dem, der ønsker en elektrisk bil med moderne funktioner og god rækkevidde til daglig brug.
Indholdsoversigt
Nissan Leaf kommer i forskellige varianter. Basismodellen kaldes Visia. Denne model har grundlæggende udstyr og et lille batteri. Der er også Acenta, som har flere funktioner som navigationssystem og automatiske lys.
N-Connecta er en anden variant. Her får man bakkamera og klimaanlæg med i prisen.
Den største udstyrsvariant hedder Tekna. Den har lædersæder og Bose-lydsystem. En anden variant er e+, som har et større 62 kWh batteri. Dette giver længere rækkevidde og mere kraft.
Alle varianter af Nissan Leaf er elektriske biler og har forskellige funktioner for at imødekomme forskellige behov.
Fordele | Ulemper |
---|---|
- Rækkevidde på 200 km ifølge ADAC EcoTest | - Månedlige samlede omkostninger er høje |
- Rummeligt bagagerum med plads fra 390l op til 1265l | - Gennemsnitlig CO2-udledning er 128 g/km |
- Spontan respons og jævn kraft fra starten | - Begrænset træk kapacitet |
- Otte års eller 160.000 kilometers garanti på batteriet | - Tre års eller 100.000 kilometers garanti på resten af køretøjet |
- Leaf får 91 point og fem stjerner i EcoTest | - Lang ladetid ved almindelig stikkontakt |
Nissan Leaf klarer sig fremragende i tests. Den opnår 91 point og fem stjerner i ADAC EcoTest. Denne bil har en gennemsnitlig CO2-udledning på 128 g/km i samme test. Det viser, at den er meget miljøvenlig.
Samlede månedlige omkostninger for Leaf Acenta med 40 kWh batteri er dog høje. Nissan tilbyder otte års eller 160.000 kilometers garanti på batteriet. Inspektion er påkrævet hver 12.
måned eller ved 30.000 km.
Hyundai Ioniq Elektro, BMW i3, Opel Ampera-e og Volkswagen e-Golf er alle gode alternativer til Nissan Leaf. Disse konkurrenter tilbyder forskellige fordele og funktioner.
Har en lavere købspris sammenlignet med Leaf. Tilbyder en rækkevidde på cirka 200 km ifølge ADAC EcoTest. Indvendigt design er moderne og funktionelt.
Pris er højere, men bilen har et unikt design og avanceret teknologi. Rækkevidden ligger omkring samme niveau som Leaf, men i3 kan fås med et range extender
-tilvalg.Har den længste rækkevidde blandt disse alternativer på op til 380 km. Prisen er dog højere end både Leaf og mange andre elbiler.
En velkendt bil med høj kvalitet indvendigt og udvendigt. Rækkevidden er lidt lavere end Leaf, men prisen er konkurrencedygtig, og opladningstiden er rimelig kort.
Hver af disse biler tilbyder noget unikt i form af pris, rækkevidde eller teknologi.
Rækkevidden for en Nissan Leaf (40 kWh) Acenta er 200 km ifølge ADAC EcoTest. En komplet opladning giver dig omkring 200 km, hvilket passer til daglig kørsel for de fleste.
Batterikapaciteten på en Nissan Leaf (40 kWh) Acenta er præcis 40 kWh. Denne kapacitet giver bilen godt med strøm nok til længere ture. Nissan tilbyder en garanti på batteriet, som dækker otte år eller op til 160.000 kilometer.
Dette sikrer, at ejeren kan føle sig tryg ved købet.
Det er nemt at lade en Nissan Leaf. Følg disse trin for at sikre korrekt opladning.
Opladning af en Nissan Leaf (40 kWh) Acenta kan tage forskellig tid afhængig af opladningsmetoden. Med en Gleichstromanschluss kan bilen oplades på cirka 45-60 minutter. En fuld opladning med en Typ-2-Wechselstromladeanschluss tager mellem 8,5 og 17 timer.
En komplet opladning giver en rækkevidde på omkring 200 km. Det er vigtigt at vælge den rigtige oplader for at sikre hurtig og effektiv opladning.
Nissan Leaf (40 kWh) Acenta har en AC-synkronmotor. Motoren yder 110 kW, hvilket svarer til 150 hestekræfter. Den giver en jævn og kraftfuld acceleration på 7,9 sekunder fra 0-100 km/t.
Leaf kan nå en maksimal hastighed på 144 km/t. Den er produceret i England på Sunderland fabrikken. Motoren er effektiv og stille, hvilket gør køreoplevelsen komfortabel.
En Nissan Leaf (40 kWh) Acenta har en effekt på 110 kW. Det svarer til 150 hestekræfter (hk). Bilens motor er en AC-synkronmotor, som sikrer jævn kørsel. Med denne kraftfulde motor kan Nissan Leaf nemt håndtere daglig kørsel og længere ture.
Leaf er designet til at give en god balance mellem ydeevne og brændstofeffektivitet. Motorens høje effekt gør det muligt at accelerere hurtigt og glide gennem trafikken uden problemer.
Nissan Leaf (40 kWh) Acenta kan nå en tophastighed på 144 km/t. Den har en AC-synkronmotor med en effekt på 110 kW, hvilket svarer til 150 hk. Det gør den velegnet til både bykørsel og motorvejskørsel.
En Nissan Leaf (40 kWh) Acenta kan accelerere fra 0-100 km/t på kun 7,9 sekunder. Det er hurtigt for en elbil i denne klasse. Den kraftige elmotor giver en jævn og hurtig acceleration.
Denne præstation gør den velegnet til både bykørsel og motorvejskørsel. Hver gang du træder på speederen, føles kørslen responsiv og smidig.
Nissan Leaf måler 4,49 meter i længden. Den er 1,79 meter bred og 1,54 meter høj. Akselafstanden er på 2,70 meter. Den har en frihøjde på 0,15 meter.
Bilen har et bagagerum med en kapacitet på 390 liter. Med bagsæderne nedklappet kan kapaciteten øges til 1.265 liter. Det tilbyder nok plads til hverdagsbrug og længere ture.
Bagagerummet i en Nissan Leaf (40 kWh) Acenta har en kapacitet på 390 liter. Hvis bagsæderne klappes ned, kan rummet udvides til 1265 liter. Formen på bagagerummet er smal og dybgående.
Dette betyder, at selvom der er meget plads, kan det være svært at udnytte det optimalt.
En høj lastekant gør det også lidt mere besværligt at læsse tunge ting ind og ud. Årgangene for denne model er fra februar 2018 til januar 2019.
Nissan Leaf (40 kWh) Acenta har ikke mulighed for at få anhængertræk. Det skyldes bilens konstruktionsmæssige begrænsninger og vægtfordeling. På trods af dette, tilbyder bilen mange andre praktiske fordele.
Motoren i Leaf kræver minimal vedligeholdelse, hvilket gør den økonomisk attraktiv. Bremsesystemet har lavt slid på grund af den stærke motorbremse. Dette er ideelt for folk, der ønsker en pålidelig og omkostningseffektiv elbil.
Nissan Leaf har ikke mulighed for at have et anhængertræk. Der er ingen specificeret maksimal vægt for et anhængertræk på Nissan Leaf. Ingen officielle monteringsmuligheder eller specifikationer for anhængervægt nævnes for modellen.
Til en Nissan Leaf kan man vælge forskellige typer fælge. Standardudgaven kommer ofte med 16-tommer stålfælge. Mange foretrækker dog opgraderede alufælge for et mere stilfuldt look.
Man kan også finde 17-tommer alufælge, som tilbyder en god balance mellem udseende og køreegenskaber.
Flere producenter tilbyder fælge specielt designet til Nissan Leaf. Disse fælge er både lette og stærke. Det hjælper med at forbedre bilens ydeevne og energieffektivitet. Vælg fælge, der passer til bilens dækmål, for optimal sikkerhed og kørekomfort.
Det er vigtigt at vælge vinterdæk i størrelsen 215/50 R17 til en Nissan Leaf (40 kWh) Acenta. Nokian Hakkapeliitta R3 er et godt valg, fordi det giver godt greb på is og sne. Michelin X-Ice Xi3 er også et godt valg, da det giver god komfort og lav rullemodstand, hvilket hjælper med at spare strøm.
Testresultater viser, at dækkene klarer sig godt under vinterforhold. De tilbyder stabilitet og forbedrer kørselsoplevelsen. Det er vigtigt at sikre, at dækkene har det rette dæktryk for optimal ydeevne og sikkerhed.
Der findes mange kvalitetsmuligheder på markedet, men Husk altid at kontrollere, om de er kompatible med bilen.
Nissan Leaf har flere førerstøttesystemer, hvilket øger sikkerheden. Adaptiv fartpilot hjælper med at holde afstanden til andre biler. Vejbaneassistent holder bilen i sin bane.
Det aktive nødbremsesystem kan stoppe bilen i nødsituationer.
Leaf opnår gode resultater i crash tests for passagersikkerhed og børnesikkerhed. Gennemsnitlig CO2-udledning er 128 g/km. Leaf får 91 point og fem stjerner i EcoTest. Nissan tilbyder otte års eller 160.000 kilometers garanti på batteriet.
Interiøret i en Nissan Leaf har fået en markant forbedring i forhold til tidligere modeller. Kabinen er blevet mere konventionel og overskuelig, selvom nogle knapper stadig er skjult bag rattet.
Der er dog stadig områder med hård plastik, hvilket kan virke mindre luksuriøst. Touchscreen-infotainmentsystemet reagerer langsomt og har små knapper, som kan være svære at betjene under kørsel.
Bagsædet giver plads nok til passagerer op til 1,80 meter, men der er begrænset fodplads under forsæderne. Siderne af kabinen har kroge til fastgørelse af net, som kan bruges til opbevaring af opladningskabler.
Nissan Leaf (40 kWh) Acenta har plads til fem personer. Foran er der god plads til førere, der er op til 2,1 meter høje. Bagsædet tilbyder tilstrækkelig plads til passagerer op til 1,80 meter høje.
En Nissan Leaf har et CD-radio system. Det inkluderer Bluetooth, USB og digital radio. Acenta-varianten har også Apple Carplay og Android Auto. Disse funktioner gør det nemt at tilslutte din telefon og bruge apps, mens du kører.
Lydsystemet giver mulighed for kvalitetslyd og nem adgang til musik. Det er praktisk for dem, der ønsker en moderne biloplevelse med gode tilslutningsmuligheder.
Man kan få en app til Nissan Leaf (40 kWh) Acenta, som gør livet lettere for bilens ejer. Denne app lader ejeren forudindstille klimakontrollen og styre opvarmningen af sæder og rat.
Dette sikrer, at bilen altid er komfortabel og klar til kørsel, uanset vejrforholdene udenfor.
Appen kræver et SIM-kort for at kunne fungere korrekt. Med denne løsning slipper man for besværet med at justere klimaanlægget manuelt, før man kører. Man kan altid være sikker på en god start på dagen med en varm bil om vinteren eller en kølig bil om sommeren.
Softwaren i en Nissan Leaf (40 kWh) Acenta opdateres automatisk. Disse opdateringer sker gennem bilens infotainmentsystem og sikrer, at bilen fungerer optimalt. Softwareopdateringer kan forbedre energieffektiviteten og rækkevidden.
Nissan tilbyder også support og vejledning til opdateringerne. Automatiske opdateringer hjælper med at holde bilen sikker og forbedrer brugeroplevelsen.
Nissan Leaf (40 kWh) Acenta tilbyder mange muligheder for tilbehør og ekstraudstyr. Disse valg gør bilen mere funktionel og komfortabel.
Nissan Leaf kommer med forskellige teknologier, der gør kørslen lettere og mere sikker. Der er også mange måder at gøre bilen mere personlig på efter dine behov.
En Nissan Leaf bruger en AC-synkronmotor med en effekt på 110 kW (150 hk). Den har energibesparende køretilstande, inklusive energiindsamlingsfunktion og bremsefunktion. Funktionen One-Pedal-Driving tillader kørsel med kun gaspedalen, så bilen kan accelerere og bremse ved brug af én pedal.
Den gennemsnitlige strømforbrug er 22,1 kWh pr. 100 km i ADAC EcoTest. Minimal vedligeholdelse er nødvendig på den elektriske motor, og der er lavt bremse slid. Der er også tre års garanti eller 100.000 km på Leaf, som er produceret i Sunderland fabrikken i England.
En Nissan Leaf (40 kWh) Acenta koster i 2024 780 kr i årlig ejerafgift. I Danmark koster alle elbiler det samme beløb, da de ikke udleder noget CO2 under kørsel.
Nissan Leaf (40 kWh) Acenta skal til service hver 12. måned eller efter 30.000 km, alt efter hvad der kommer først. Hvis bilen er registreret før 2020, er de første 10 års inspektioner gratis.
Nissan giver også en garanti på otte år eller 160.000 km for batteriet og tre år eller 100.000 km for resten af køretøjet.
På en Nissan Leaf med 40 kWh batteri er det ofte bremserne, som går mest i stykker. Dette skyldes, at bilen bruger regenerativ bremsning, hvilket kan få de almindelige bremser til at ruste, da de bruges mindre.
Andre dele, som kan gå i stykker, inkluderer batterikølesystemet og dørlåse. Batterikølesystemet kan blive overophedet ved høje temperaturer. Dørlåsene kan også svigte på grund af elektroniske fejl.
Garantien på en Nissan Leaf dækker batteriet i otte år eller 160.000 km, alt efter hvad der kommer først. Resten af bilen har en garanti på tre år eller 100.000 km. Leaf kræver inspektion hver 12.
måned eller 30.000 km. Inspektionerne i de første ti år er gratis, hvis bilen blev registreret inden 2020.
Leaf produceres på Sunderland-fabrikken i England og testes efter den verdensomspændende harmoniserede letkøretøjs-procedure (WLTP).
Batteriet på en Nissan Leaf har otte års eller 160.000 kilometers garanti. Denne dækker mod tab af kapacitet og defekte celler. Øvrige dele af bilen har tre års eller 100.000 kilometers garanti.
Dette inkluderer motor, elektronik og andre vigtige komponenter.
Hvis du skal ud at investere i en ny bil, er det en god idé at dobbelttjekke oplysningerne fra denne side, da specifikationerne kan variere på de enkelte varianter der sælges i Danmark. Bilhandel kan ikke holdes ansvarlig for rigtigheden af indholdet. Oplysningerne på denne side er baseret på en række forskellige kilder, som kan være ufuldstændige, og der kan derfor forekomme ukorrekt information.
Oprettet 10.09.2024, 14.36.08
Opdateret 10.09.2024, 14.36.08
Brug for hjælp?