Guiden handler om Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens (Årgang 07/2020 - 01/2022)
Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens er en femdørs hatchback i småbilklassen. Den har en motor på 103 kW eller 140 hk. Bilens hybrid motor består af en 1,6 liters benzinmotor, en startergenerator og et lille batteri.
Der er op til 15 forskellige kombinationer af elektrisk kraft og forbrændingskraft mulige. Brændstofforbruget kan reduceres betydeligt ved kørsel i byen til blot 3,5 liter pr. 100km (33,3 km/L) mens det samlede forbrug er 4,9 liter pr.
100km (25,0 km/L)
Maksimal lasteevne for Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens er 458 kg. Dette er tilstrækkeligt til at bære fire voksne og deres bagage. Renault tilbyder en standard to-års garanti med mulighed for at tilkøbe en forlænget garanti.
Indholdsoversigt
Renault Clio V kommer i mange varianter. Hver variant tilbyder forskellige funktioner og priser.
Hver model er designet til at opfylde forskellige behov for bilkøberne.
Overvejer du en Renault Clio V? Her er en kort oversigt over fordele og ulemper:
Fordele | Ulemper |
---|---|
- God materialekvalitet | - Høje motoromdrejninger under belastning |
- Godt sikkerhedsudstyr | - Støj i kabinen ved tung belastning |
- Komfortabelt interiør | - Høj lastekant |
- Lavt CO2-udslip |
Renault Clio E-TECH Hybrid 140 Intens klarer sig godt i test. I ADAC Ecotest opnåede den en score på 87 point og fik fire stjerner. Den blev også testet i ADA NCAP, hvor den opnåede 96% af de mulige point for passagersikkerhed og fik 5 stjerner.
Børnesikkerheden scorede højt med 89%. For miljøvenlighed og fodgængerbeskyttelse fik bilen en score på 72%.
Passagernes sikkerhed er en stor styrke ved denne model. Renault Clio V beskytter både børn og voksne effektivt i tilfælde af uheld. Den fik ros for sin solide konstruktion og de avancerede sikkerhedsfeatures.
Derudover leverer den også på miljøfronten med god fodgængerbeskyttelse.
Bilkøbere der overvejer Renault Clio V har flere gode alternativer. Her er nogle sammenlignelige biler:
Har en mindre motor, men er økonomisk og kompakt. Perfekt til bykørsel.
Tilbyder god køreglæde og moderne udstyrspakker. Motorerne er energieffektive.
Luksuriøs indvendig med avancerede sikkerhedsfunktioner. Den har en kraftfuld motor.
Kendt for sit dynamiske vejgreb og sporty design. Brændstofforbruget er lavt.
Kommer med mange teknologier og et rummeligt interiør. Forbruger kun lidt brændstof.
God garanti på bilen og tilbyder konkurrencedygtige priser på privatleasing.
Har et moderne design og kommer med mange standardfunktioner.
Sportsligt look med masser af komfort, imens den også har en god motoreffektivitet.
Meget pålidelig bil med stort bagagerum som Clio V køberne vil sætte pris på.
Tilbyder fremragende brændstoføkonomi og smidig kørsel med flot interiørdesign.
Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens kan køre på batteriet i kortere perioder under bykørsel. Den elektriske rækkevidde er ikke meget stor, men nok til at spare brændstof. Samlet set bruger bilen 4,9 liter pr.
100km (25,0 km/L) I byen kan den køre 3,5 liter pr. 100km (33,3 km/L) Med en fuld tank på 39 liter kan den teoretisk nå en rækkevidde på op til 795 km.
Batteriet på Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens er lille. Det har en kapacitet, der er tilstrækkelig til at levere elektrisk kørsel med lavt brændstofforbrug. Bilen kan køre op til omkring 3,5 liter pr.
100km (33,3 km/L) hvilket hjælper med at reducere det samlede brændstofforbrug.
Elektrisk motoren er en del af Multi-Mode-gearkassen. Den kombinerer benzinmotoren og elmotoren fleksibelt for at optimere kørsel. Der er dog ingen præcise data om batteriets størrelse, hvilket gør det vanskeligere at vurdere præcis kapacitet.
At oplade en Renault Clio V er nemt og hurtigt. Følg disse trin for at sikre en korrekt opladning:
Opladningstiden vil variere afhængigt af strømstyrken i ladestationen; hjemmeopladere tager længere tid end hurtigladestationer.
En Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens oplades på 3 timer og 42 minutter fra en standard stikkontakt. Bruges der en Wallbox, tager det kun 3 timer. Bilen har et batteri på 1.2 kWh.
Opladning sker via en Type 2 stik.
Den elektriske rækkevidde er 2 km ved en hastighed på 50 km/t. Batteriet genoplades også under kørsel ved hjælp af regenerativ bremsning.
Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens har en kraftfuld motor. Det er en 1,6 liters benzinmotor med fire cylindre. Motoren har en slagvolumen på 1.598 ccm. Den leverer 103 kW eller 140 hestekræfter ved 5.600 omdrejninger per minut.
Drejningsmomentet når maksimalt 205 Nm ved 3.200 omdrejninger per minut. Kombinationen af benzin- og elmotor sikrer effektiv præstation. Dette gør bilen ideel til både bykørsel og længere ture.
En Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens bruger 4,9 liter benzin for hver 100km (25,0 km/L) i gennemsnit. I bykørsel kører den 3,5 liter pr. 100km (33,3 km/L) hvilket gør den meget brændstoføkonomisk.
Uden for byen ligger forbruget på 4,6 liter pr. 100km (25,0 km/L)
På motorvejen stiger forbruget til 6,3 liter pr. 100km (16,7 km/L) Dette viser, at bilen er mest økonomisk i byen og lidt mindre på motorvejen. For dem, der kører meget i byen, tilbyder denne hybridmodel gode brændstofbesparelser.
Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens har en effekt på 140 hestekræfter. Motoren yder også 103 kW og giver et maksimalt drejningsmoment på 205 Nm ved 3.200 omdrejninger per minut.
Tophastigheden for en Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens er 180 km/t. Bilen kombinerer en benzinmotor med en elektrisk motor, hvilket giver den kraft og hurtighed. Dette gør den ideel til kørsler på både motorveje og i byen.
Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens når fra 0-100 km/t på 9,9 sekunder, hvilket viser dens hurtige accelerationsevne. Denne hybridmodel tilbyder effektivitet uden at gå på kompromis med ydeevnen.
Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens accelererer fra 0-100 km/t på 9,9 sekunder. Dette gør bilen hurtig nok til daglig brug og giver en god køreoplevelse.
Den elektriske motor arbejder sammen med benzinmotoren for at levere både kraft og effektivitet. Dette er nyttigt for bilkøbere, som ønsker en hybridbil med respektabel acceleration.
Renault Clio V er 4.050 mm lang, 1.798 mm bred og 1.440 mm høj. Akselafstanden er 2.583 mm. Bilen har et bagagerum på 250 liter under bagagerumsafdækningen, men dette kan udvides til 330 liter ved at fjerne afdækningen.
Bagagerummet kan rumme op til fem drikkekasser. Hvis bagsædet lægges ned, kan bilen rumme op til 560 liter opbevaring op til vindueskanten.
Bagagerummet på en Renault Clio V rummer 250 liter under bagagerumsafdækningen. Ved at fjerne afdækningen og bruge pladsen op til loftet kan det udvides til 330 liter. Med bagsædet lagt ned og opbevaring begrænset til vindueskanten er kapaciteten 560 liter.
Bag de forreste sæder kan der være op til 915 liter.
Det giver masser af mulighed for at pakke, hvad du har brug for. Perfekt til både hverdag og længere ture.
Ja, man kan få anhængertræk på en Renault Clio V. Det er dog vigtigt at bemærke, at der er en maksimal vægtgrænse, som bilen må trække. Renault Clio V kan trække op til 900 kg med bremser og 650 kg uden bremser på anhængeren.
Dette gør bilen egnet til lettere trailere og små campingvogne.
Det er nødvendigt at få anhængertrækket monteret korrekt af en professionel for at sikre sikkerhed og ydeevne. Mange bilforhandlere, som Ejner Hessel A/S, tilbyder installation af anhængertræk som en del af deres service.
Renault Clio V kan trække op til 900 kg på anhængertrækket. Den har en 4-cylindret hybridmotor med en slagvolumen på 1.598 ccm. Bilen blev produceret mellem juli 2020 og januar 2022.
Der findes flere fælgtyper til Renault Clio V. Man kan vælge mellem forskellige størrelser og materialer.
Er man interesseret i Renault Clio E-Tech Hybrid, så giver de rigtige fælge en bedre køreoplevelse.
Renault Clio V kræver gode vinterdæk for at køre sikkert om vinteren. Her er en liste over, hvad man skal vælge til sin Clio V:
Disse punkter hjælper dig med at vælge de rigtige vinterdæk til din Renault Clio V og sikre en god køreoplevelse om vinteren.
Renault Clio V scorer højt på sikkerhed. Passagersikkerheden er vurderet til 96% af de mulige point i ADA NCAP testen. Bilen har også opnået fem stjerner i denne test. For børnesikkerhed opnår bilen 89% af de mulige point, hvilket viser dens høje beskyttelsesniveau.
Bilen er udstyret med airbags og et automatisk nødopkaldssystem, som aktiveres ved en ulykke. I forhold til miljøbeskyttelse scorer Renault Clio V 72% for fodgængerbeskyttelse i ADA NCAP testen.
Dette understreger bilens fokus på sikkerhed for både passagerer og fodgængere.
Interiøret i en Renault Clio V er veludført med god affjedring, hvilket gør kørslen komfortabel og sikker. Fra Intens-udstyret kan sæderne justeres i højden, så føreren får den bedste siddeposition.
Der er god plads i forreste række, men bagrækken er lidt trang med begrænset benplads og lav loftshøjde.
Brugen af genanvendte materialer i interiøret giver en følelse af kvalitet og miljøbevidsthed. Kopholderne og det rummelige handskerum gør det nemt at opbevare småting under kørslen.
En Renault Clio V har plads til fire voksne og bagage. Bilen er designet til at være rummelig og komfortabel for passagererne. Med god benplads og komfortable sæder kan fire personer sidde bekvemt under kørsel.
Bagagerummet har også fin kapacitet til almindelige rejsegenstande eller daglige indkøb.
Renault Clio V kommer med det nye Renault Easy Link-infotainmentsystem. Dette system har en 7-tommers touchscreen i Intens-udstyr. Det giver mulighed for let adgang til musik og andre funktioner.
Kunder kan også tilkøbe et navigationssystem. For bedre lydkvalitet kan man vælge et Bose-soundsystem. Bose-soundsystemet tilbyder en premium audiooplevelse, som gør hver køretur mere behagelig.
Der er flere muligheder for at forbedre lydsystemet i Renault Clio V. Standardlydsystemet er godt, men opgradering til Bose-soundsystemet giver bedre lydkvalitet. Forskellige højttalere er strategisk placeret i bilen for at sikre en jævn og fyldig lydoplevelse.
Renault Clio V har mange smarte apps. De gør kørslen lettere og sjovere.
Alle disse apps gør det nemt at få mest muligt ud af sin Renault Clio V oplevelse både sikkert og komfortabelt.
Softwaren i en Renault Clio V opdateres ikke automatisk. Ejere skal selv sørge for at holde den opdateret. Man kan downloade opdateringer fra Renaults hjemmeside eller få hjælp hos en autoriseret forhandler.
Det er vigtigt at holde softwaren opdateret for at sikre, at alle systemer fungerer korrekt. For eksempel kan navigationssystemet og infotainmentsystemet kræve regelmæssige opdateringer.
Renault Clio V tilbyder mange muligheder for ekstraudstyr. Her er en liste over tilbehør og ekstraudstyr til denne bil:
Disse valg kan gøre køreoplevelsen bedre og mere behagelig i Renault Clio V
Renault Clio V bruger avancerede teknologier som LED-forlygter, der er standard på alle modeller. Bilen har også Renault Easy Link-infotainmentsystem med en 7-tommers touchscreen.
Derudover har bilen adaptive sikkerhedssystemer. Eksempler inkluderer kørebaneassistent, trafikskiltgenkendelse og nødbremsesystem. Fodgængerregistrering øger sikkerheden yderligere.
En Renault Clio E-Tech Hybrid 140 Intens Multi-Mode-Automatik koster i 2024 780 kr i årlig ejerafgift. I Danmark koster alle plugin-hybrid det samme beløb.
En Renault Clio V skal til service hver 20.000 kilometer eller én gang om året, alt efter hvad der kommer først. Det sikrer, at bilen kører optimalt og forlænger dens levetid.
Regelmæssig service hjælper med at opdage og løse små problemer, inden de bliver store.
Fordele ved rutinemæssig service inkluderer forbedret brændstoføkonomi og højere sikkerhed. Der kan også være mulighed for at få opdateret bilens software automatisk under servicebesøgene.
Nogle dele på en Renault Clio V går oftere i stykker end andre. Især hybridmotoren og automatgearkassen er kendt for at være problematiske.
Hybridmotoren kan opleve fejl, som kræver reparation. Det kan være dyrt at fixe, da denne del er kompleks med både benzin- og el-komponenter.
Automatgearkasser kan udvikle problemer over tid. Gearskiftefejl og slitage kan føre til behov for udskiftning eller dyre reparationer.
Elektriske systemer som batteristyring og softwareopdateringer kan også fejle. Dette kan påvirke bilens drift og kræve besøg hos mekanikeren.
Bremsekomponenter slides hurtigt på grund af daglig brug. Skiver og bremseklodser skal ofte udskiftes for at opretholde sikkerheden.
Affjedringsdele som støddæmpere og fjedre kan blive beskadiget af dårlige vejforhold. Regelmæssig kontrol er nødvendig for en jævn kørsel.
Lys- og elektriske kontakter bliver udsat for meget brug, hvilket betyder, de ofte skal skiftes ud eller repareres.
Disse nøglepunkter giver et klart billede af de mest almindelige dele, der går i stykker på en Renault Clio V.
Garantien på en Renault Clio V dækker i 2 år. Man kan forlænge garantien, hvis ønsket. Det er en standard garanti, som også andre biler i samme klasse tilbyder. Der findes muligheder for at forlænge garantiperioden mod ekstra betaling.
Denne udvidede garanti sikrer, at bilen er dækket i længere tid og giver ekstra tryghed til ejeren. Garantien dækker fabrikationsfejl og materialer, som kan påvirke bilens ydeevne og sikkerhed.
Garantien på en Renault Clio V dækker bilens mekaniske og elektriske dele i to år. Det inkluderer motoren, gearkassen, og elektroniske systemer. Garantien dækker også fejl i materialer og udførelse.
Tilkøb af en forlænget garanti er muligt. Det giver ekstra beskyttelse efter de to år. Man kan vælge en garanti, der varer op til fem år. Dette er praktisk for dem, som planlægger at holde deres Renault Clio V længere tid.
Hvis du skal ud at investere i en ny bil, er det en god idé at dobbelttjekke oplysningerne fra denne side, da specifikationerne kan variere på de enkelte varianter der sælges i Danmark. Bilhandel kan ikke holdes ansvarlig for rigtigheden af indholdet. Oplysningerne på denne side er baseret på en række forskellige kilder, som kan være ufuldstændige, og der kan derfor forekomme ukorrekt information.
Oprettet 10.09.2024, 14.34.19
Opdateret 10.09.2024, 14.34.19
Brug for hjælp?