Guiden handler om Toyota GR Supra 3.0 (Årgang 07/2019 - 06/2020)
Toyota GR Supra 3.0 har en kraftfuld motor med 250 kW (340 hk). Den bruger en turboladet rækkesekser fra BMW. Vægten er 1,5 ton. Designet er sporty med flad front, lang motorhjelm, lille passagercelle og kraftige udstødningsrør.
Kunder betaler en høj pris for denne bil i premium-segmentet.
Konkurrenterne til Supra inkluderer Alpine A110 og Nissan 370Z. Købere skal også overveje dens positionering som en højtydende coupé med god køreglæde og avancerede funktioner.
Indholdsoversigt
Toyota Supra findes i flere spændende varianter. Her er en liste over de mest populære:
Disse varianter giver forskellige muligheder for hver bilkøber, afhængigt af præference og behov.
Fordele | Ulemper |
---|---|
- Længde- og tværdynamik | - Mangel på udsigt |
- God materialekvalitet | - Ubehagelig ind- og udstigning |
- Stærk motor-gear-kombination | - Ingen knap til bagagerumsåbning |
- Køreglæde | - Høj brændstofforbrug |
Toyota Supra klarer sig godt i test. Motorens ydeevne får positiv bedømmelse. Den har en twin-scroll turbolader, som giver bilen masser af kraft. Køreegenskaberne er præcise og velafbalancerede.
Brændstoføkonomien måles til 8,1 liter per 100km (12,5 km/L) i Ecotest. Dette er højt for en sportsvogn. Dog skal man være forsigtig i våde forhold. Det elektroniske stabilitetssystem fungerer ikke optimalt under disse betingelser.
Toyota GR Supra 3.0 er en fantastisk sportsvogn. Men der findes andre biler, der kan sammenlignes med den.
Disse biler tilbyder forskellige fordele og funktioner, men de har alle performance som kerneegenskab.
Toyota GR Supra 3.0 har et gennemsnitligt brændstofforbrug på 8,1 liter pr. 100km (12,5 km/L) Ved bykørsel bruger den 8,8 liter pr. 100km (12,5 km/L) mens landkørsel kræver 7,0 liter pr. 100 km. På motorvejen kører den cirka 9,2 liter pr.
100km (11,1 km/L)
Den er en del af Toyota GR-serien og kommer med mange moderne teknologier som direkte brændstofindsprøjtning og variabel ventilstyring. Dette hjælper med at opnå en god balance mellem ydeevne og brændstoføkonomi.
Toyota GR Supra 3.0 har en turboopladet rækkeseks cylinder benzinmotor. Motoren kommer fra BMW og producerer 250 kW (340 hk).
Den leverer et maksimalt drejningsmoment på 500 Nm, hvilket giver god kraft og hurtig acceleration.
Toyota GR Supra 3.0 har 340 hestekræfter. Denne motor leverer også 250 kW. Den imponerende kraft giver bilen hurtig acceleration og høj ydeevne.
Tophastigheden for en Toyota GR Supra 3.0 er 250 km/t. Hastigheden er elektronisk begrænset. Det betyder, at bilen kunne køre hurtigere, men den er programmeret til ikke at gøre det.
Dette sikrer en mere kontrolleret og sikker kørsel.
Toyotas kraftfulde motor og aerodynamiske design hjælper med at nå denne hastighed hurtigt. De 340 hestekræfter (hk) spiller også en vigtig rolle i at opnå høj ydeevne. Kombinationen af sportsæder og adaptiv fartpilot gør oplevelsen både spændende og komfortabel.
Toyota GR Supra 3.0 går fra 0 til 100 km/t på kun 4,3 sekunder. Den kraftige motor og aerodynamiske design gør bilen lynhurtig.
Sportssæder og aktivt differentiale hjælper med at optimere kørslen. Kombinationen af nøglefri adgang, sædevarme og fuldautomatisk klimaanlæg sikrer en behagelig oplevelse.
Toyota Supra måler 4,38 meter i længden og 2,04 meter i bredden. Bilen vejer 1,5 ton. Dens vendekreds er 11,4 meter. Disse mål sikrer en kraftfuld og stabil køreoplevelse.
Bagagerummet i en Toyota Supra er ret kompakt. Med Kofferraumabdeckung er der plads til 290 liter. Uden denne dækning øges kapaciteten til 435 liter. Dette gør det lettere at pakke større genstande.
Ladekanten er høj. Den er 85 cm over vejbanen og 33 cm over kufferbunden. Dette skal du være opmærksom på, når du læsser tungere ting ind i bilen.
Der er ingen mulighed for at få anhængertræk på en Toyota Supra. Modellen er designet som en sportsvogn og ikke til at trække trailere.
Toyota Supra er ikke konstrueret til at håndtere de belastninger, som anhængertræk medfører. Derfor findes der ingen godkendte løsninger til at installere et anhængertræk på Supra'en.
Toyota GR Supra 3.0 har ingen angivelse af trailerlast. Den er ikke designet til at trække en trailer. Fokus ligger på bilens ydeevne og køreegenskaber.
Hvis man vil have en bil med anhængertræk, bør man kigge efter andre modeller. Toyota Avensis kunne være et alternativ.
Man kan vælge forskellige fælge til en Toyota Supra. Disse muligheder gør det muligt at tilpasse bilens udseende og ydeevne.
Disse er inkluderet som standardudstyr på bilen og giver et sporty look.
Lettere og stærkere end standardfælgene, forbedrer ydeevnen og køreegenskaberne.
For dem, der ønsker et mere aggressivt udseende og bedre greb.
Tilføjer en stilfuld og moderne finish til bilens eksteriør.
Kombinerer to forskellige farver for at skabe et unikt look.
Designet specifikt til modeller med JBL lydsystem for en eksklusiv følelse.
Perfekt til racing-entusiaster, der søger både æstetik og funktionalitet.
Til dem, der foretrækker et tidløst design med høj glans.
Denne liste viser de mange valgmuligheder for at personliggøre din Toyota Supra efter smag og behov.
Valg af de rigtige vinterdæk til din Toyota Supra er vigtigt for at sikre sikkerhed og ydeevne om vinteren. Her er nogle tips:
Vinterdæk kan forbedre din Toyota Supras køreegenskaber betydeligt i kolde måneder og øge sikkerheden på glatte veje.
Toyota Supra er meget sikker. Den har kollision advarsel med bybremsesystem. Det hjælper med at undgå ulykker i byen. Adaptiv cruise control holder bilen på sikker afstand til den forankørende bil.
Der er mange airbags i Toyota Supra. Den har frontairbags, sideairbags, hovedairbags og en knæairbag til føreren. Vognbaneassistent og trafikskilt genkendelse hjælper med at holde bilen i sporet.
Det gør kørslen mere sikker.
Blød plast dominerer kabinen, hvilket giver en luksuriøs følelse. Læderoverflader og carbon-udseende tilføjer et sporty præg. Cockpittet har en fritstående skærm, som er let at aflæse.
De digitale elementer, som speedometeret, giver moderne komfort i en klassisk ramme.
Den store analoge omdrejningstæller er let at se, også når man kører hurtigt. Der findes valgfrit Head-Up Display, som viser vigtige data på forruden. Dette gør det nemt at holde øjnene på vejen.
Rattet og sæderne kan justeres elektronisk, og de fleste overflader er betrukket med læder.
Toyota Supra har plads til to personer. Kabinen har kun to døre og pladser. Det betyder, at bilen er ideel for dem, der ikke har brug for flere sæder.
En Toyota GR Supra kommer med DAB-radio og ti højttalere som standardudstyr. For de, der ønsker en bedre lydoplevelse, kan et premium lydsystem vælges som ekstraudstyr. Dette system forbedrer lydkvaliteten og giver en rigere lytteoplevelse.
En Toyota GR Supra 3.0 tilbyder en række apps, der forbedrer køreoplevelsen. Disse apps tilføjer funktioner og komfort til bilen.
Disse apps gør kørslen både sikrere og mere behagelig for føreren af Toyota GR Supra 3.0.
Ja, softwaren i en Toyota GR Supra 3.0 Automatik opdateres automatisk. Disse opdateringer forbedrer både ydeevnen og drivstofforbruget. Det kan også inkludere rettelser til fejl og sikkerhedsforbedringer.
Det er vigtigt at holde softwaren opdateret for en optimal køreoplevelse. Toyota-servicecentre kan også udføre opdateringerne. Tjek bilens brugerhåndbog for detaljer om automatiske softwareopdateringer.
Tilbehør og ekstraudstyr til en Toyota Supra gør din køreoplevelse bedre. Her er en liste over de mest populære muligheder:
Disse muligheder giver både komfort og stil til din Toyota Supra.
Toyota Supra bruger avancerede teknologier. Den har et adaptivt undervognssystem. Dette system tilpasser sig vejen og giver en bedre køreoplevelse. Det betyder, at bilen kan køre glat på både ujævne og jævne veje.
Et aktivt spærredifferentiale er også en del af bilen. Det hjælper med at forbedre vejgrebet under kørsel. Elektrisk justerbare sportsæder med hukommelsesfunktion giver komfort og bekvemmelighed.
Disse sæder husker dine indstillinger for en nemmere tilpasning hver gang.
En Toyota Supra koster i 2024 ca. fra 8.400 kr til 9.220 kr i årlig ejerafgift.
Bemærk, at ejerafgiften kan variere lidt fra den ene variant til den anden, da den bl.a. er afhængig af hvor langt bilen kører på literen, og dermed hvor meget CO2 den udleder. På TjekBil kan du slå en konkret bil op og tjekke den præcise ejerafgift.
En Toyota Supra skal til service hver 15.000 km eller en gang om året, hvad der kommer først. Dette sikrer, at bilen kører optimalt og forlænger motorens levetid. Regelmæssig vedligeholdelse inkluderer olieskift, kontrol af bremser og inspektion af væsker.
Særlige komponenter som bremseskiver og dæk kræver også jævnlig kontrol. Dette hjælper med at opdage tidlige tegn på slitage. Det anbefales altid at følge producentens vedligeholdelsesplan for at undgå dyre reparationer senere.
Toyota GR Supra 3.0 er en imponerende bil, men der er nogle dele, der kan gå i stykker oftere end andre. Her er en liste over de mest almindelige problemer:
Det er vigtigt at kende disse potentielle problemer, før du køber en Toyota GR Supra 3.0 fra årgang 07/2019 - 06/2020.
Garantien på en Toyota Supra dækker i 3 år eller op til 100.000 km, hvad end der kommer først. Derudover dækker garantien mod rust i hele 12 år.
Den almindelige garanti på en Toyota Supra dækker tre år eller 100.000 km, hvad end der kommer først. Det omfatter reparationer af fabrikationsfejl og materialefejl.
Rustgarantien dækker i 12 år. Dette betyder, at Toyota vil reparere eller erstatte dele, der ruster igennem fra indersiden.
Hvis du skal ud at investere i en ny bil, er det en god idé at dobbelttjekke oplysningerne fra denne side, da specifikationerne kan variere på de enkelte varianter der sælges i Danmark. Bilhandel kan ikke holdes ansvarlig for rigtigheden af indholdet. Oplysningerne på denne side er baseret på en række forskellige kilder, som kan være ufuldstændige, og der kan derfor forekomme ukorrekt information.
Oprettet 19.10.2024, 16.50.55
Opdateret 19.10.2024, 16.50.55
Brug for hjælp?