Bilhandel
Søg

Sælg din bil gratis

lockIcon

Log ind

Opret bruger

downArrowWhiteSpace
Menu

KIA Stonic

KIA HOLDER FORSAT LIV I DEN FORSILDRIVET CROSSOVER STONIC!

 

Kia Stonic må være den i klassen som har været på marked længst med en introduktion helt tilbage i 2017. Historien er lidt den samme vi så hos den nye T-ROC, at Stonic forbliver en bil med benzin motor! Nu fås den med et facelift for 2025 gør Kia et solidt forsøg på at holde modellen skarp over for nyere konkurrenter. En klasse som gennem årene er blevet mindre eller skiftet til fuld Hybrid. Det her er den helt nye Stonic fra KIA!

Skarpere look udvendigt

Kia har givet Stonic et frisk pust, der bringer den tættere på mærkets nyeste designlinje, som vi kender fra deres elmodeller. Forenden har fået smallere forlygter med moderne LED-elementer og en smallere kølergrill, mens kofangeren er helt nydesignet. I GT-Line-udgaven får bilen et sporty udtryk med mere aggressive luftindtag. Det er dog samme bil fra 2017 under metalet.  Siden er stort set uændret, men nye designs til 16"  og 17" alufælge giver et friskt og mere frækt look". Kia har også tilføjet to nye farver, Adventurous Green og Yacht Blue, til paletten. Bagtil finder vi C-formede LED-baglygter, der strækker sig over en renere bagklap. Faceliftet har gjort Stonic 65 mm længere (nu 4.165 mm), men den forbliver en af de mest kompakte i sin klasse. En klasse, hvor den kæmper mod modeller som YARIS CROSS, SEAT ARONA eller VW T-CROSS for ikke at glemme den nye MG ZS. 

Under motorhjelmen tilbydes STONIC udelukkende med en turboladet 1,0-liters T-GDI trecylindret benzinmotor, som fås i både standard- og mild-hybrid-udgave. Ydelsen ligger på enten 99 hk eller 113 hk, afhængigt af konfigurationen. Kraften sendes til forhjulene gennem enten en sekstrins manuel gearkasse eller en syvtrins dobbeltkoblingsautomatik. Motorenprogrammet er det samme som før og KIA satser ikke på at tilføje en Hybrid drivlinje i STONIC.

En Yndig Kabine 

Indvendigt har Kia givet Stonic en ordentlig overhaling. Instrumentbrættet er nydesignet og er nu  udstyret med et digital cockpit på 12,3" skærme og en touchskærm ved siden af i samme størrelse. De fysiske klimaknapper er væk, og aircondition styres nu via den centrale touchskærm som vi kender det fra de elektriske modeller hos KIA. Andre opgraderinger inkluderer et nyt rat, ambient belysning, en trådløs opladningsplade og USB-C-porte. Bagagerummets kapacitet er uændret med 352 liter. Stonic har også fået flere tilsluttede funktioner og et udvidet udvalg af førerassistentsystemer, herunder navigationsbaseret Smart Cruise Control, Highway Driving Assist og Blind-spot Collision Avoidance Assist med Safe Exit Warning.

Skrevet af: Christian Koed den 01.09.2025

Hurtige genveje

Bilhandel.dk

Cookieindstillinger

Brug for hjælp?

Bilhandel