BilHandel.dk

Bilsalget blomstrer online

16. maj 2018 Ikke-kategoriseret
SPONSORERET:

En undersøgelse forudser, at behovet for fysiske bilforhandlere er dalende, og at forbrugeren forventes i højere grad at ville købe deres bil online. Mercedes-Benz anslår, at 25 procent af deres salg i 2025 vil blive gennemført online.

I fremtiden vil bilkøbere både bestille og betale deres bil digitalt, helt uden behov for at være til stede hos bilforhandleren.

Det viser tal fra revisions- og rådgivningsfirmaet KPMG’s årlige globale undersøgelse af bilbranchen. Undersøgelsen er baseret på interview med mere end 2.100 forbrugere over hele verden og 900 ledere i bil- og techbranchen.

De fysiske detailforretninger vil blive reduceret med 30-50 procent allerede i 2025, mener mere end halvdelen af alle ledere, viser tal fra undersøgelsen.

Samtidig giver lederne udtryk for, at i og med detailhandlen befinder sig i en transformationsfase, bliver de nødt til at følge udviklingen og tænke nye forretningsmodeller.

 

Den digitale købsrejse

Allerede i dag starter flere forbrugere deres bilkøb online. De sammenligner modeller, forhandlere, udstyr, priser osv., og det foregår i højere grad hjemme foran deres computer.

Den digitale købsrejse ved køb af bil kan dog være både lang og tidskrævende. Forbrugerne har hver især mange forskellige behov, der skal dækkes. For nogle er bilens størrelse og antal sæder væsentlig, mens det for andre handler mere om brændstoføkonomi.

For forbrugerne giver det en tryghed, at de kan finde svar på en række spørgsmål, allerede inden de overhovedet kommer i kontakt med bilforhandleren.

Det stiller store krav til bilmærkerne og -forhandlernes websites, og det er nødvendigt at tænke 360 graders online markedsføring, så forbrugerne rammes i hele den digitale købsrejse.

Forbrugerne skal nås, hvad enten de søger overordnet inspiration, researcher et specifikt produkt eller sammenligner priser, forhandlere m.m.

 

De første digitale tendenser

Hos Mercedes-Benz anslår de, at 25 procent af deres salg af både nye og brugte biler vil blive gennemført online inden 2025.

Mercedes ønsker i fremtiden at tilbyde endnu flere digitale muligheder, og samtidig gentænke deres forretningsmodel med den nye store indsats. Det sagde Mercedes’ Global Sales Manager, Britta Seeger, i januar på Automotive News World Congress i Detroit.

Derudover samarbejder Mercedes med sine forhandlere for at udviklet nye platforme og formater til at engagere kunder. De digitale muligheder gør det desuden muligt at nå potentielle kunder, der ikke nødvendigvis er typiske brugte Mercedes-Benz købere.

 

 

Kilder:

·       https://gaes.kpmg.de/ 

·       http://www.autonews.com/article/20180116/OEM09/180119740/mercedes-expects-25-percent-of-sales-will-go-online-by-2025

Køb nye dæk og fælge til din gamle bil!

Gode råd til selv at reparere din bil

  • Brugte biler til salg
  • Sælg din bil gratis
  • Artikler
    • Guide til bilvurdering
    • Guide til bilforsikring
    • Guide til skrotpræmie

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • marts 2025
  • februar 2025
  • januar 2025
  • december 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • marts 2024
  • februar 2024
  • januar 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • maj 2023
  • april 2023
  • marts 2023
  • februar 2023
  • januar 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • juni 2021
  • maj 2021
  • april 2021
  • marts 2021
  • februar 2021
  • januar 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • august 2020
  • juli 2020
  • juni 2020
  • maj 2020
  • april 2020
  • marts 2020
  • februar 2020
  • januar 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • august 2019
  • juni 2019
  • maj 2019
  • april 2019
  • marts 2019
  • februar 2019
  • januar 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • august 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • maj 2018
  • april 2018
  • marts 2018
Proudly powered by WordPress | Theme: Doo by ThemeVS.