BilHandel.dk
kundeservice

Sådan optimerer du din kundeoplevelse

24. marts 2023 Sponsoreret
SPONSORERET:

Sådan optimerer du din kundeoplevelse

Annonce fra Telenor

God kundeservice er en vigtig del af en virksomheds strategi, da det i sidste ende har indflydelse på omsætningen. Når kunder får god service — ja måske endda ekstraordinær service — så bliver de glade og mere tilbøjelige til at ville købe hos virksomheden. Omvendt kan en dårlig kundeoplevelse skræmme kunder væk.

Her på siden giver vi dig gode råd til, hvordan du kan forbedre din kundeservice og -oplevelse og få gladere kunder.

Optimer kommunikationen med tastevalg, omstilling og hovednummer

Har dine kunder et problem, så skal de nemt kunne komme i kontakt med den rette afdeling eller en konkret person, der kan hjælpe dem. Det er en god idé at give kunderne flere kontaktmuligheder, som eksempelvis opkald, e-mail og online chat, så de kan vælge den, de er mest komfortabel med.

Uanset om din virksomhed har en sekretær, receptionist eller ingen af delene, så kan I med Call Management få et automatisk omstillingssystem, der sender kunderne videre til en ledig medarbejder. Du kan også opsætte tastevalg, så kunderne selv kan vælge hvilken afdeling, der kan hjælpe dem bedst, når de ringer.

Forstå dine kunders behov

Når kunderne er kommet i kontakt med jer, så er det vigtigt at forstå deres behov for at kunne hjælpe dem. Hvis du fra første sekund får dem til at føle sig komfortable og taget seriøst, så vil de som regel være helt ærlige over for dig. Og det vil gøre det meget nemmere for dig at hjælpe dem.

Nogle gange kræver det dog en ekstra indsats for at forstå et mere komplekst problem eller behov. Vær derfor ikke bange for at overkommunikere og stille for mange spørgsmål.

Husk træning og uddannelse af dine medarbejdere

God kundeservice handler ikke kun om at være skarp på virksomhedens produkter og god til at forstå kundernes behov. Det handler vigtigst af alt om at være god til at kommunikere. Hvordan er man for eksempel professionnel og direkte samtidig med at være lyttende og forstående? Dette og mange flere vigtige kundeservice-kompetencer kan læres på relevante kurser og uddannelser til dine medarbejdere.

Derudover er det vigtigt for medarbejderne at have kendskab til konflikthåndtering, da utilfredse kunder skal tages ekstra godt hånd om. Ved god konflikthåndtering kan en utilfreds kunde nemlig konverteres til en tillidsfuld og loyal kunde.

Brug data og analyser

Hvis du ønsker at vide helt præcis, på hvilke områder din kundeservice kan forbedres, kan du gøre brug af data og analyser. De kan hjælpe dig med at identificere, hvor det halter. Ved at indsamle data på kundeinteraktioner, forespørgsler, klager samt feedback og derfor analysere dem, kan du identificere nogle tendenser og mønstre og rette op på dem med specifikke foranstaltninger.

 

Beskyt din virsomhed med et alarmsystem

Fordele og ulemper ved en minilæsser i forhold til en bil

  • Brugte biler til salg
  • Sælg din bil gratis
  • Artikler
    • Guide til bilvurdering
    • Guide til bilforsikring
    • Guide til skrotpræmie

Arkiv

  • maj 2025
  • april 2025
  • marts 2025
  • februar 2025
  • januar 2025
  • december 2024
  • september 2024
  • juni 2024
  • maj 2024
  • marts 2024
  • februar 2024
  • januar 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • august 2023
  • juli 2023
  • juni 2023
  • maj 2023
  • april 2023
  • marts 2023
  • februar 2023
  • januar 2023
  • december 2022
  • november 2022
  • oktober 2022
  • september 2022
  • august 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • juni 2021
  • maj 2021
  • april 2021
  • marts 2021
  • februar 2021
  • januar 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • august 2020
  • juli 2020
  • juni 2020
  • maj 2020
  • april 2020
  • marts 2020
  • februar 2020
  • januar 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • august 2019
  • juni 2019
  • maj 2019
  • april 2019
  • marts 2019
  • februar 2019
  • januar 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • august 2018
  • juli 2018
  • juni 2018
  • maj 2018
  • april 2018
  • marts 2018
Proudly powered by WordPress | Theme: Doo by ThemeVS.