cover
Bilhandel

Brugte Mazda til salg

Søg blandt 247 biler til salg fra 108 forhandlere

  • Pris

    Op til 100.000 kr

    100 - 200.000 kr

    Fra 200.000 kr

    Km

    Max 50.000 km

    Max 100.000 km

    Populære brugte Mazda modeller

    Spar op til 75.099 kr

    De største besparelser på Mazda

    Nedsat pris
    Udvidet garanti

    Spar 75.099 kr

    299.999 kr

    224.900 kr

    Mazda 6

    2,0 SkyActiv-G 165 Vision stc.

    8/2018
    57.000 km
    Benzin
    165 hk

    224.900 kr

    Nedsat 75.099 kr (før 299.999 kr)

    Bliv godt kørende i en brugt Mazda

    Find en brugt bil der passer til dine behov blandt de 247 brugte Mazda vi har til salg. På Bilhandel finder du brugte Mazda fra 108 forhandlere.

    Udvalgte brugte Mazda

    Find din perfekte Mazda fra 9.800 kr

    Mazda med største batterikapacitet

    Jo større batteri, jo længere rækkevidde. Her vises de Mazda der er til salg med det største batteri

    Populært udstyr på Mazda

    Alufælge (179)

    Sædevarme (178)

    Fartpilot (170)

    Nøglefri (165)

    Parkeringssensor (164)

    El-ruder (162)

    Klimaanlæg (152)

    Navigation (121)

    Bakkamera (105)

    Vognbaneassistent (100)

    Aircondition (95)

    Apple CarPlay (83)

    Træk (82)

    Android Auto (64)

    Fjernlysassistent (53)

    Soltag (8)

    Xenonlys (2)

    Nysynet (1)

    Biler kan filtreres på forskellige kriterier. Ovenfor kan du se antallet af brugte Mazda der har et specifikt udstyr. “Alufælge” og “Sædevarme” er det mest almindelige udstyr på Mazda. Du kan også finde en Mazda der kan køre med trailer, da 82 biler har anhængertræk.

    Det koster en Mazda

    Hvis du leder efter en god deal på en brugt Mazda kan du her ser de biler der er til salg fordelt på kørte km og pris.

    Populære farver Mazda

    Mazda

    Mazda’s begyndelse startede tilbage i år 1920, hvor man i den Japanske storby Hiroshima, kunne man dengang finde et mindre virksomhed med navn Toyo Cork Kogyo Co., der levede af at fremstille kork. Først 10 år efter, opfandt man et trehjulet køretøj med navnet Mazda-Go, og det var sådan at Mazda startede deres store rejse for Automobiler.

    Opfinderen af Mazda-Go hed Jujiro Matsuda, og han var meget inspireret af den vestlige verden og dens udvikling. Navnet Mazda tog han dog fra den oldiranske gud Ahura Mazda, som også var kendt som den vise herre.

    Som mange andre Japanske automobil fabrikanter under 2. Verdenskrig,
    så slap Mazda ikke fra at hjælpe den Japanske regering under krigen. De fik til opgave at udvikle våben, hvor Mazda opfandt det drabelige Type 99 Riffel. Dog blev det til et hurtigt stop for Mazda’s produktion af våben, efter bombningen i Hiroshima da den Amerikanske hær kastede den første Atombombe over byen.

    Wankelmotorens introduktion.

    Efter krigen kom den første bil fra Mazda, hvor det blev til en lille sportsvogn med navnet R360 Coupé. Årene til følge kom Mazda med en række forskellige varebiler til det Japanske erhvervsbrug. Det var ingen hemmelighed at ingeniørerne hos Mazda, var meget inspireret af den tyske bil NSU Ro 80 og dens wankelmotor. En teknik som var helt ny dengang, og noget Mazda selv ville bruge meget tid på at udvikle endnu mere.
    Det smarte ved en wankelmotor var at selve motoren ikke var særlig stor, men kunne skabe kræfter nok som det var en V6 eller V8 - motor.

    Den første Mazda med wankelmotor var endnu en sportsvogn med navnet Cosmo Sport. Cosmo Sport vækkede stor interesse for den vestlige verden, og det var også den model der gav en invitation hos Mazda at sælge biler uden for hjemlandet Japan. Mazda begyndte straks at spytte forskellige biltype ud på det Europæiske marked. Hertil lagde de liv til velkendte modeller, såsom Mazda 323 , 626 og den store 929. Så var der også sportsvognen RX 3 og senere RX 7. De brugte stadig en wankelmotor, og det gjorde de helt op til 2013. Mazda havde faktisk stor succes med wankelmotoren, og i 1991 vandt de det prestigefyldte Racerløb Le Mans, som det første Japanske hold.

    Ford-tiden.

    90’erne var året hvor Mazda virkelig var en populær bil herhjemme, og det var også året hvor Mazda byggede biler sammen med Ford. Dog startede partnerskabet med Ford a llerede tilbage i 70’erne, men det var først i 90’erne at Mazda og Ford bilerne ramte Europa. Partnerskabet ende dog i 2011. 90’erne var også året hvor Mazda byggede det, der vil ende som den mest solgte Sportsvogn verden nogensinde havde set. Det startede blot som en hyldest til Lotus biler fra 60’erne, men Mazda’s to-personers Sportsvogn, MX-5 blev en kæmpe succes.

    Mazda i dag.

    Selvom Mazda har for længst droppet wankelmotoren, stoppede det dem ikke for at prøve noget nyt. I dag kører de fleste nye Mazda med noget de kalder for Skyactiv teknologi. Det er en benzinmotor som ingen andre på marked. Den brænder benzinen mere effektivt af, og vil derfor udslippe færre emissioner og udgive et lavere brændstofforbrug end en almindelig benzinmotor. Systemet findes i Mazda 3, CX30, MX-5 og den store 6.

    Mazda 3 er deres bud for en bil i C-segmentet. Den findes også i en større Crossover-variant med navnet CX-30. Mazda har sørget for at man kan mærke det sportslig DNA igennem bilen, og i forhold til mange af de Europæiske konkurrenter, så har Mazda 3 eller CX-30 korte gearskift som det var en Sportsvogn, hvis man vælger den med manuel gear. Er det en familiebil man leder efter, så tilbyder Mazda en 6’er, der findes enten som en Sedan eller Stationcar. Den tilbyder meget udstyr og plads for pengene, og så kan den endda også fås som en SUV med navnet CX-5.

    MX-5 er den billigste Sportsvogn på marked, og der er en grund til at det også er den mest solgte Sportsvogn i verden. Nyprisen i dag er langt under 300.000 kr., og ingen andre biler giver køreglæde i den prisgruppe som MX-5 gør. Elbiler er helt nyt for Mazda som så mange Japanske fabrikanter. Dog præsenterede de i år 2020 for MX-30. En moderne elbil til det voksende Crossover-segment.

     

    Se alle modeller
    Se alle biltyper
    Se alle brændstoftyper
    Se alle områder

    Hurtige genveje

    Bilhandel.dk

    Cookieindstillinger

    Brug for hjælp?

    Bilhandel