Kategori
Stamdata og detajler
Tilføj flere mærker/modeller
Begræns søgning til
Udstyr
Farve
Sæder og døre
Afstand til sælger
Vi har fundet
Kategori: Brugte biler
Audi
Q7
Sorter efter
Nedsat 40.000 kr (før 719.500 kr)
9/2016
116.000 km
Diesel
272 hk
Automatgear
Forhandler
Bredebro
Gem søgningen og få automatisk besked, når vi finder biler der matcher din søgning
Kategori: Brugte biler
Audi
Q7
Trods for at de første Audi Q7’er udkom i 2005, så ser modellen stadig ny og moderne ud, og det er måske også derfor de er stadig populære på det brugte marked. Det er også en af de få biler fra den årgang med syv-sæderækker, hvis det ikke skal være en MPV.
Den første generation af Audi Q7, fik et mindre facelift i 2010, og det betød at der kom mere standardudstyr, hvor de b.la. fik LED-lys. De fleste Q7’er blev solgt med den større 3-liter Diesel. Den kom i første omgang med 233 hk og i 2010-udgaven havde den 245 hk. Motoren var ikke særlig økonomisk, men havde et enormt drejningsmoment. Audi Q7’eren er udviklet til at funger i hvert slags vejr, og derfor trækker alle modellerne med alle fire hjul. Det er nærmest også umuligt at finde en Q7’er brugt med manuelgear da 95% af dem blev solgt med Audi’s fremragende 7-trins Tiptronic gear i de tidligste udgaver.
Anden gernation blev et 8-trins ZF-automatgear standard i Danmark. Mange dansker købte Audi Q7’eren for ny i S-line udstyrs varianten, og her blev der krydret op for udstyr. I første generation kom de med bakkamera, luftundervogn og LED lys med xenon og meget mere. Kigger man på anden gernation, så er brugtpriserne stadig tårnhøje. Det mest populære motorvalg fra den årgang, var den nyere 3-liter diesel med 272 hk og et virkeligt flot brændstofforbrug.
I Danmark kom alle Q7’er fra den årgang med navigation, klimaanlæg, sædevarme, fartpilot og meget andet standard. Q7’eren tilbyder en bil med luksus på første klasse og er virkelig praktisk som familiebil. Audi har altid været gode med at tilbyde motorer for en hver smag med deres modeller, og her er Audi Q7 ingen undtagelse. Firecylindret, sekscylindret, ottecylindret eller helt op til 12-cylinder, så er der med garanti en motor for dig.
I 2003 tog Audi sløret af en koncept bil kaldet Audi Pikes Peak, og det var begyndelsen af det som endte med at blive Audi’s første SUV – nemlig Audi Q7.
Den første Audi Q7 så lyset i 2005, og var et direkte modsvar til BMW X5 og Mercedes ML. Q7 delte platform med dengang, den nye Porsche Cayenne og VW Touareg , men lånte teknikken fra Audi A6. Audi Q7 var anderledes end konkurrenterne da den kunne fås, som dengang eneste i klassen med to ekstra sæderækker, hvad gjorde den til en syv-personers SUV. Audi Q7 var også den mest tekniklogiske i klassen, hvor det var den første Audi til at få side assist og blindvinkel advarsel. De første år kom Q7 med en 3,6 VR6 eller 4,2 V8 benziner. Diesel bestod af en 3-liter V6’er. Senere år kom en 4,2 V8 diesel og en 3-liter V6 benzinturbo. Den mest mærkbare var den store unikke 6,0 12-Cylindret diesel med vanvittige 1000Nm og 500 hk. Motoren var en videreudvikling af Tom Kristensens Le Mans racer Audi R10 TDi fra 2006.
I 2010 fik Q7’eren et mindre facelift med nye LED-forlygter og kabine design. I 2015 byd de velkommen til anden generation af Audi Q7, som gav liv til en masse andre SUV’er fra VAG-gruppen. Lamborghini Urus , VW Touareg , Porshe Cayenne og Bentley Bentyga. Denne gang var Q7’eren blevet mere øko-venlig, hvor den nu kunne fås med en 2-liter benzinturbo og en 3-liter diesel med hybrid teknik. I 2018 kom Q7’eren som en ”Coupé” i form af Audi Q8. Samme år kom også en Audi SQ7 også med en 4-liter V8 diesel med 435 hk og 900Nm.
I 2019 fik Audi Q7’eren et større facelift af anden generation. For at kunne følge med de nye konkurrenter, modtog den en ny front og bagende. Kabinen blev også helt renoveret, og kunne nu fås med Audi’s nye MMi skærme og et kæmpe 12,3 digital instrumentering bag rattet. Motorprogrammet blev også tyndet ud, hvor den kom med en 2-liter diesel og nye 3-liter dieseler og en benziner, hvor alle motorer fik hjælp af mild-hybrid teknik for at eliminer alt turbolag. Krydsede man lidt ekstra af på udstyrslisten, kunne man få den med firehjulsstyring, som betød at den drejede med alle fire hjul samtidig, og det gjorde den til en sag at parkere.
Brug for hjælp?