Kategori


Mærke


Hestekræfter


Gearkasse


Brændstoftype


Biltype


Årgang


Kilometer


Farve


Udvalgt udstyr














Pris


Område


Annoncetype


Brugte Sport til salg

Porsche 924 2,0 Targa
Porsche 924 2,0 Targa

PÆN KLASSIKER UDBYDES NU TIL SALG : bilen fremstår rigtig pæn i lakken, bilen er netop blevet frisk undervognsbehandlet og bliver ligeledes frisk nysynet ved et salg, der er dog en merpris på kr. 10.000,- ved køb af de helt nye 16" komplette hjul som bilen er fotograferet med , de orginale hjul vil ligeledes medfølge kør foråret i møde i denne charmerende Porsche til små penge... KM tal ved sidste syn var 98.000 HISTORIE: Porsche aftalte, at bilen skulle bygges på den tidligere NSU- fabrik i Neckarsulm nord for Porsche hovedkvarter i Stuttgart, hvor Volkswagen blev underleverandør. Derfor ville Volkswagen-medarbejdere udføre det faktiske produktionslinjearbejde (under opsyn af Porsches egne produktionsspecialister), og at Porsche ville eje designet. Det debuterede ved en presselancering i november 1975 ved havnen i La Grande Motte, Camargue i det sydlige Frankrig snarere end et biludstilling. Den relative billighed ved at bygge bilen gjorde det både rentabelt og ret nemt for Porsche at finansiere. Mens den blev kritiseret for sin præstation, blev den ikke desto mindre en af ​​Porsches bedst sælgende modeller. 1981 Porsche 924 2.0 (UK) Porsche 924 Le Mans (1980 - Begrænset udgave) Bagfra Det oprindelige design brugte en Audi-sourced fire-trins manuel gearkasse fra en forhjulstrækbil, men nu placeret og brugt som bagaksel. Det blev parret med VWs EA831 2.0 L I4-motor, hvoraf varianter blev brugt i Audi 100 og Volkswagen LT varevogn (almindelig opfattelse er, at 'motoren stammer fra LT-varevognen', men den optrådte først i Audi-bilen og i 924 form har et Porsche-designet topstykke). Audi-motoren, der var udstyret med en Weber / Holley- karburator, blev også brugt i 1977–1979 AMC Gremlin , Concord og Spirit samt AMC-post jeeps. 924-motoren brugte Bosch K-Jetronicbrændstofindsprøjtning, der producerer 95 hestekræfter (71 kW) i nordamerikansk trim. Dette blev bragt op til 110 hestekræfter i midten af ​​1977 med introduktionen af ​​en katalysator, som reducerede behovet for magtberøvende smogudstyr. Fire-trins manuel var den eneste transmission til rådighed for den oprindelige 1976-model, senere blev den erstattet af en fem-trins hunde-ben-enhed. En Audi tre-trins automatik blev tilbudt startende med 1977.5-modellen. I 1980 blev fem-trins transmission ændret til et konventionelt H-mønster, med baglæns nu til højre under femte gear.

9400 Nørresundby
89.900

Kilometer:
0
Årgang:
1976

Billigste billån
Vi har skåret de dårlige lånetilbud fra, så du kun vælger mellem de bedste lån
Find det bedste lån